روسیه قصد دارد با کمک هواپیماهای بدون سرنشین اوکراین را “تجزیه و تحلیل” کند

ساعت: 12:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۳
کد خبر: 1921738

رئیس جمهور اوکراین با اشاره به افزایش حملات هوایی روسیه، ادعای ارسال پهپادها از تهران به مسکو و استفاده از این پهپادها برای حمله به کیف را تکرار کرد و گفت: روسیه قصد دارد اوکراین را از این طریق «تحلیل» کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش الجزیره، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، با اشاره به افزایش حملات هوایی روسیه، بار دیگر ادعای ارسال پهپادها از تهران به مسکو و استفاده از این پهپادها برای حمله به کیف را تکرار کرد و مدعی شد که روسیه قصد دارد اوکراین را وادار به «تحلیل» کند.

زلنسکی با اشاره به اینکه اوکراین قبلاً اطلاعاتی درباره برنامه روسیه برای افزایش حملات هوایی دریافت کرده بود، گفت: اطلاعاتی داریم که روسیه قصد دارد با استفاده از پهپادهای شاهد حملات دوربرد سازماندهی کند.

ایران قاطعانه هرگونه ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده و تنها در ماه نوامبر اعلام کرد که «تعداد محدودی» پهپاد را پیش از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در 24 فوریه 2022 به مسکو ارائه کرده است. (5 مارس 1400).

وی افزود: احتمالا مسکو روی فرسودگی ما، مردم و پدافند هوایی ما حساب می کرد.

زلنسکی که روسیه را “تروریست” خواند، گفت: “اوکراین باید دست به اقدام بزند و از هر چه در توان دارد برای جلوگیری از دستیابی تروریست ها به اهدافشان استفاده کند، زیرا دیگر اهداف آنها محقق نشده است.”

زلنسکی افزود: تنها دو روز از سال نو میلادی می گذرد و در این دو روز تعداد پهپادهای سرنگون شده بر فراز اوکراین بیش از 80 فروند بوده و ممکن است این رقم در آینده نزدیک افزایش یابد.

صبح روز دوشنبه پهپادهای روسیه زیرساخت های حیاتی کیف و مناطق اطراف آن را بمباران کردند. مسکو اوایل شب گذشته و در ساعات اولیه سال نو میلادی با حملات راکتی و پهپادی به پایتخت اوکراین و دیگر شهرها حمله کرد که در جریان آن حداقل پنج نفر کشته و تعدادی زخمی شدند.

مقامات نظامی اوکراین روز گذشته اعلام کردند که تمام 39 هواپیمای بدون سرنشین روسیه را در سومین شب متوالی از حملات روسیه به اهداف غیرنظامی در کیف و سایر شهرهای اوکراین سرنگون کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید