توافق اتحادیه اروپا برای تحریم ایران به دلیل ادعای ارسال هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه


ساعت: 15:35
تاریخ انتشار: 28.07.1401
کد خبر: 1904702

نماینده جمهوری چک از توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم ایران به دلیل عرضه ادعایی پهپاد به روسیه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ریاست دوره ای اتحادیه اروپا اعلام کرده است که اعضای این اتحادیه بر سر اقدامات جدید علیه ایران به دلیل آنچه که آنها عرضه هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه می نامند به توافق رسیده اند.

به گزارش رویترز، نماینده جمهوری چک که کشورش ریاست دوره ای این اتحادیه را بر عهده دارد در توئیتی نوشت: نمایندگان اتحادیه اروپا در مورد اقداماتی علیه سازمان های عرضه کننده هواپیماهای بدون سرنشین که به اوکراین حمله می کنند، توافق کردند. کشورهای عضو اتحادیه اروپا تصمیم گرفته‌اند دارایی‌های سه فرد و یک سازمان مسئول تامین پهپاد را مسدود کنند و همچنین قرار است تحریم‌ها را بر چهار سازمان ایرانی دیگر که قبلاً در فهرست تحریم‌ها بودند، تمدید کنند.

روسیه پیشتر اتهامات استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را قویا رد کرده و گفته بود که در این عملیات از پهپادهای ساخت مسکو استفاده شده است. دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل در ادامه به کشورهای غربی نسبت به تداوم مقصر دانستن ایران و تشدید تحریم ها علیه تهران به این بهانه هشدار داد و این اقدام را اقدامی سیاسی و غیرحرفه ای در صحنه جهانی خواند.

این هفته در پی مداخله غرب در امور داخلی ایران و اتهامات نقض حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه اروپا اعلام کرد که تحریم های جدیدی علیه ایران وضع کرده است. تحریم های اتحادیه اروپا در این هفته 11 فرد و چهار نهاد از جمله پلیس امنیت اخلاقی ایران و پلیس را هدف قرار داده است.

پس از آن، نمایندگان اتحادیه اروپا و همچنین ایالات متحده برنامه هایی را برای اعمال تحریم ها علیه تهران به دلیل نقش ایران در کمک به روسیه در جنگ اوکراین اعلام کردند. پولیتیکو قبلاً گفته بود که اقدامات ایالات متحده احتمالاً شامل تحریم‌های اقتصادی و ممنوعیت صادرات می‌شود و همچنین کشورهای ثالثی را که به تهران و مسکو کمک می‌کنند، هدف قرار خواهد داد.

در همین حال حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با همتای کرواسی خود گفت که این پهپادها سال ها پیش به روسیه تحویل داده شده و مسکو در حال حاضر از آن استفاده می کند. وزیر امور خارجه کشورمان نیز تاکید کرده است که ایران و روسیه سال هاست با یکدیگر همکاری می کنند.


بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید