روسیه خرید هواپیماهای بدون سرنشین از ایران را تکذیب کرده است

بر اساس این گزارش، نبنزیا گفت: از اعضای شورای امنیت می خواهیم در مقابل تلاش های برخی هیئت ها برای ضربه زدن به سلامت منشور سازمان ملل و تهدید شأن شورای امنیت و سازمان ملل مقاومت کنند.

وی همچنین از دبیرخانه سازمان ملل خواست تا از هرگونه دخالت در تحقیقات درباره اتهامات مربوط به نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت خودداری کند.

در عین حال نماینده روسیه اعلام کرد که دبیرخانه سازمان ملل صلاحیت انجام چنین تحقیقاتی را ندارد.

نبنزیا افزود: این اعضای شورای امنیت هستند که باید اطلاعات ارائه شده از سوی کشورهای عضو را بررسی کنند و هیچ اشاره ای به دخالت دبیرخانه در این روند نشده است.

وی تاکید کرد: این بدان معناست که هرگونه اقدام برای اجرای قطعنامه 2231 مستلزم تصمیم شورای امنیت است. دبیرخانه سازمان ملل متحد نمی تواند طبق قطعنامه 2231 از شورای امنیت حمایت اداری کند مگر اینکه شورای امنیت درخواست کند و چنین درخواستی ارائه شده باشد.

سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس موسوم به تروئیکای اروپایی از سازمان ملل خواسته اند تا اتهامات بی اساس مطرح شده علیه ایران در خصوص ارسال هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه در جنگ اوکراین را بررسی کند و در مورد نقض احتمالی برجام تحقیق کند. قطعنامه 2231 در مورد این سازمان

این سه کشور در بیانیه ای ضدایرانی که به دست اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد رسید نوشتند: ما از تحقیقات تیم دبیرخانه سازمان ملل که مسئول نظارت بر اجرای قطعنامه 2231 است استقبال می کنیم و آماده حمایت از تلاش های دبیرخانه هستیم. در انجام تحقیقات فنی و بی طرفانه اعلام می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید