ما ادعاهای بی اساس در مورد انتقال هواپیماهای بدون سرنشین برای استفاده در درگیری در اوکراین را رد می کنیم


ساعت: 11:41
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1904989

سخنگوی وزارت امور خارجه، اقدامات شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا و دولت انگلیس برای اعمال تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص بهانه های واهی و بی اساس استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ در اوکراین و ادعاهای مطرح شده در بیانیه مشترک آلمان، فرانسه و انگلیس در این مورد را قاطعانه رد و آن را به شدت محکوم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، اقدامات شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا و دولت انگلیس برای اعمال تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص بهانه های واهی و بی اساس استفاده از پهپادهای ایرانی را اعلام کرد. در جنگ اوکراین و ادعاهای مطرح شده در بیانیه مشترک آلمان و فرانسه و در این مورد انگلیس قاطعانه آن را رد و به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: ادعاهای بی اساس مبنی بر انتقال پهپادها برای استفاده در درگیری های اوکراین را رد می کنیم. وی افزود: ما همیشه تاکید کرده‌ایم که همه اعضای سازمان ملل باید به اهداف و اصول مندرج در منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی از جمله استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها کاملاً احترام بگذارند. وی افزود که ما از صلح و پایان فوری جنگ در اوکراین از طریق یک فرآیند سیاسی حمایت می کنیم.

کنعانی تصریح کرد: کشورهای مذکور در ادامه اقدامات غیرمسئولانه، مخرب و غیرقانونی خود برای ایجاد فضای مسموم سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران، تلاش می کنند تا تفسیر گمراه کننده از قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد را تضمین کنند و ارتباط بین آنها را ایجاد کنند. ادعاهای بی اساس آنها و قطعنامه 2231. این در حالی است که مسائل مربوط به درگیری فعلی در اوکراین کاملاً با قطعنامه 2231 بی ارتباط است.

کنعانی با تحلیل فریب طرف‌های اروپایی گفت: ملت بزرگ ایران هرگز فراموش نخواهد کرد که برخی کشورهای اروپایی با ارسال سلاح‌های کشتار جمعی از جمله سلاح‌های شیمیایی به صدام حسین در طول جنگ هشت ساله صدام حسین علیه جمهوری اسلامی ایران ادعاهایی را علیه ایران مطرح کردند. ایران در جنایات وی شریک است و جمهوری اسلامی ایران همچنان این کشورها را در جنایات صدام حسین شریک و در نتیجه مسئول و پاسخگو می داند.

کنعانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران رویکردهای تحریک آمیز کنونی اتحادیه اروپا و انگلیس را بخشی از یک سناریوی سیاسی هدفمند و بر خلاف ادعاهای پوچ و ریاکارانه آنها برای حمایت از صلح و ثبات پایدار در جهان می داند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با مخرب توصیف اقدامات اتحادیه اروپا در روزهای اخیر گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای حفظ منافع ملی و حفظ حقوق مردم شریف کشور ایران این حق را برای خود محفوظ می دارد که در قبال هرگونه اقدام غیرمسئولانه مسئولیت پذیر باشد و در حفظ منافع ملت ایران تردیدی باقی نخواهد ماند.

دیدگاهتان را بنویسید