RT: ترور نافرجام الکاظمی با هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده برای بمباران پایگاه ها و تأسیسات آمریکا انجام شد.

RT:

روز جدید RT می‌گوید اطلاعاتی دریافت کرده است که کارشناسان کشف مواد منفجره در وزارت کشور و سرویس اطلاعات ملی عراق می‌گویند موشک‌ها و پهپادهایی که به سمت خانه القاظمی هدف گرفته شده‌اند، همان موشک‌هایی هستند که برای هدف قرار دادن بمب‌گذاری در پایگاه‌ها و تأسیسات آمریکایی استفاده شده‌اند.

اطلاعات فاش شده از منابع عراقی نشان می دهد که هواپیماهای بدون سرنشین از منطقه (القریات) در شمال بغداد شلیک شده اند.

یک کارشناس تحقیقاتی به RT گفت: «تحلیل‌ها نشان می‌دهد که مهاجمان می‌دانستند نمی‌توانند القدیمی را در داخل خانه او هدف قرار دهند، بنابراین حمله خود را با سه پهپاد آغاز کردند».

وی درباره علت حمله با سه پهپاد توضیح داد: عاملان این حمله می خواستند خانه را با پهپاد هدف قرار دهند و سپس الکاظمی را از خانه بیرون کنند تا او را بکشند که نقشه آنها شکست خورد.

به گفته این کارشناس، تحقیقات هنوز مشخص نکرده است که چه کسی مسئول این حمله است.

بر اساس اطلاعاتی که RT به دست آورده است، کارشناسان کشف مواد منفجره در وزارت کشور و سرویس اطلاعات ملی عراق می گویند موشک ها و پهپادهایی که به سمت خانه القاظمی هدف قرار گرفتند، همان موشک هایی بودند که برای بمباران پایگاه ها و تاسیسات آمریکا استفاده می شدند.

در حمله به منطقه سبز در مرکز بغداد تعدادی از محافظان مصطفی القاظمی زخمی شدند.

در همین حال، یک منبع عراقی فاش کرد که نیروهای امنیتی سه نفر را به ظن طرح ترور نخست وزیر شناسایی کرده اند.

این منبع جزییات بیشتری ارائه نکرد و به کدام حزب یا گروه تعلق دارد.

از سوی دیگر، وزارت خارجه آمریکا تهدید کرد که ایالات متحده به حمله به خانه مصطفی القاظمی، نخست وزیر عراق که شامل عراق است، پاسخ خواهد داد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت: ما حق همکاری با دولت عراق را در پاسخ به حمله تروریستی به نخست وزیر عراق برای خود محفوظ می داریم. دولت عراق نیز هدف قرار گرفت.

وی افزود: ما شاهد حملات زیادی در عراق هستیم و نمی خواهیم تحقیقات در مورد سوء قصد به نخست وزیر عراق را متوقف کنیم.

پرایس گفت: «ما برای عراقی‌ها روشن کرده‌ایم که ایالات متحده آماده است تا به نخست‌وزیر عراق در تحقیق درباره ترور کمک کند.

احزاب شیعه در حال هماهنگی نشستی با رهبران عراق در مورد تحولات اخیر هستند

در خبری دیگر، شفق نیوز گزارش داد که شورای هماهنگی شیعیان عراق با حضور برهم صالح رئیس جمهور، مصطفی الکاظمی نخست وزیر و شورای عالی قضایی، تحولات اخیر امنیتی در این کشور از جمله ترور نافرجام نخست وزیر را مورد بررسی قرار داد. و خشونت در تظاهرات اخیر در عراق با هم روبرو شد.

شورای هماهنگی شیعیان عراق در بیانیه ای اعلام کرد که در این نشست سه موضوع اصلی از جمله هدف قرار دادن تظاهرکنندگان آرام، هدف قرار دادن نخست وزیر و اعتراض به نتایج انتخابات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جلسه با نکاتی از جمله محکومیت جنایت هدف قرار دادن تظاهرکنندگان، خاتمه تحقیقات قضایی مربوطه، تعقیب قضایی دست اندرکاران این جنایت، انکار و محکومیت جنایت حمله به خانه نخست وزیر و تکمیل و تامین امنیت تیم تحقیقاتی به پایان رسید. تیم فنی تخصصی برای افشای تمامی واقعیات جرم و آشنایی با دلایل آن به مراجع قضایی.

این نشست همچنین شامل توافقی برای کاهش تنش‌ها، توقف تشدید تنش‌های رسانه‌ای از همه طرف‌ها، حذف همه تظاهرات خیابانی تحریک‌آمیز، ارسال پیام‌های اطمینان‌بخش به مردم عراق و جستجوی راه‌حل‌های قانونی برای حل بحران و دعوت از یک نشست ملی برای بحث در مورد راه‌حل ممکن بود. برای خروج از بحران

دیدگاهتان را بنویسید