پایگاه های نظامی نزدیک بندر اودسا بمباران شدند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در پی گزارش ها مبنی بر حمله هوایی روسیه به بندر اودسا در جنوب اوکراین و تکذیب وزیر دفاع ترکیه مبنی بر دست داشتن مسکو در این حادثه، یک مقام روسی این حمله را تایید کرد.

یوگنی پوپوف، نماینده دومای دولتی فدراسیون روسیه به الجزیره گفت که توپخانه این کشور پایگاه های نظامی اوکراین را در نزدیکی بندر اودسا بمباران کرده است.

پوپوف با تاکید بر اینکه تنها زیرساخت های نظامی اطراف بندر اودسا بمباران شده است، خاطرنشان کرد: پس از بمباران بندر اودسا توسط روسیه، به هیچ کشتی غلات و تاسیسات غیرنظامی آسیبی نرسید.

بر اساس این گزارش، وی با بیان اینکه مسکو مانع خروج غلات و محصولات غذایی اوکراین از بندر اودسا نمی شود، افزود: مسکو تمامی مفاد توافقنامه غلات استانبول را اجرا می کند.

منابع محلی روز شنبه از حمله موشکی به بندر اودسا واقع در نزدیکی دریای سیاه و دو زیرساخت حمل و نقل در آن شهر خبر دادند.

فرماندهی جنوب اوکراین بدون اشاره به خسارات و تلفات این حمله اعلام کرد که دو موشک به زیرساخت‌های بندر اودسا اصابت کرده و پدافند هوایی اوکراین دو موشک دیگر را ساقط کرده است.

مقامات اوکراینی می گویند روسیه پشت حمله به شهر بندری اودسا است. سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین در واکنش به حملات مداوم روسیه، آن را به «تفک کردن» رئیس جمهور روسیه در قالب دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس جمهور ترکیه تشبیه کرد.

با این حال، هالوسی آکار، وزیر دفاع ترکیه گفت که مسکو به آنکارا اطلاع داده است که این کشور هیچ ارتباطی با بمباران شهر بندری اودسا اوکراین ندارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید