بمباران بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در سوریه توسط منابع ناشناس

وقوع این انفجارها در پایگاه العمر نیز توسط منابع محلی تایید و گفته شد که پژواک این انفجارها در تمامی شهرهای منطقه شنیده شد و به دنبال آن پرواز شدید هواپیماهای جنگی و گشت زنی جنگنده های آمریکایی در آسمان شهرهای منطقه و روستاهای اطراف پایگاه اما اثری از عامل این حمله نبود.

به گفته همین منابع و افراد حاضر در منطقه سبز و پایگاه العمر، از میزان خسارات و جراحات وارده به نظامیان آمریکایی اطلاعی در دست نیست.

چند روز پیش نیز در نتیجه تمرینات نظامی نیروهای اشغالگر آمریکایی در میدان العمر، صدای انفجارهای مشابهی در این میدان شنیده شد که پس از آن نیروهای آمریکایی اعلام کردند که به نبرد با بقایای داعش ادامه خواهند داد.

ارتش آمریکا و سایر نیروهای خارجی متحد در ائتلاف بین‌المللی دارای 28 پایگاه نظامی اعلام‌شده در سوریه هستند که در 3 استان پراکنده شده‌اند، این استان‌ها شامل حسکه (17 سایت)، دیرالزور (9 سایت) و حمص (2 پایگاه) هستند. .

علاوه بر این، میدان نفتی عمر به عنوان بزرگترین میدان نفتی سوریه، شامل بزرگترین پایگاه های آمریکا در حومه شرقی دیرالزور است.

دیده بان حقوق بشر سوریه سه شب قبل از شنیده شدن صدای سه انفجار در شامگاه چهارشنبه در شهر المیادین همزمان با پرواز جنگنده های ناشناس بر فراز حومه دیرالزور خبر داد. گفته می شود این پروازها بیش از یک ساعت در آسمان سوریه به طول انجامیده است.

لازم به ذکر است که با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در دسامبر 2016، نیروهای آمریکایی مستقیماً جایگزین این گروه شدند و از همان زمان به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند. در سایه حضور و سکوت حمایتی نیروهای آمریکایی در سوریه، گاه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق یا مناطقی از سوریه را بمباران می‌کنند که البته این تجاوزات همواره از دید سازمان ملل و کشورهای غربی نادیده گرفته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید