سه موشک به پایگاه نظامی آمریکا در دیرالزور سوریه شلیک شد

ساعت: 09:24
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1789592

منابع سوری می گویند چندین موشک به پایگاه نظامی آمریکا در دیرالزور سوریه شلیک شد و پس از آن پرواز بزرگ بالگردهای آمریکایی انجام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یک منبع آگاه از حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در میدان نفتی کونیکو در سوریه خبر داد.

او به روسیه امروز گفت: سه موشک به پایگاه آمریکایی در میدان نفتی کونیکو در حومه شرقی دیرالزور سوریه اصابت کرد. هلیکوپترهای آمریکایی پس از حمله موشکی بر فراز منطقه پرواز کردند.

جزئیات بیشتری از خسارات، تلفات یا علل شلیک موشک گزارش نشده است.

منابع نزدیک به معارضان سوری نیز اعلام کردند که چهار موشک به پایگاه نظامی آمریکا در حومه دیرالزور اصابت کرده است.

منابع گفتند این موشک ها به یک میدان مین در اطراف یک پایگاه نظامی آمریکا اصابت کرد و باعث شد بالگردهای آمریکایی به طور گسترده بر فراز این منطقه پرواز کنند.

در چند ماه گذشته پایگاه های آمریکا در میدان نفتی و گازی کونیکو عمر در حومه شرقی دیرالزور نیز هدف موشک ها و موشک ها قرار گرفته است.

نیروهای اشغالگر آمریکا با همکاری شبه نظامیان کرد سوری موسوم به قساد، بیشتر میادین نفتی منطقه جزیره سوریه را زیر نظر دارند تا آنها را سرقت کنند و هزاران کامیون حامل سلاح، تجهیزات نظامی و تدارکات وارد میادین نفتی سوریه شده اند. ماه های اخیر

نیروهای بین المللی کمک به امنیت (ISAF) به رهبری ایالات متحده در حال تقویت نیروهای خود در شرق سوریه هستند، زیرا به سرقت نفت سوریه و محاصره مردم سوریه ادامه می دهند.

در 3 اوت 1999، منابع خبری به نقل از مظلوم عبدی، فرمانده شبه نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) گفتند که این گروه با یک شرکت نفتی آمریکایی قرارداد نفتی امضا کرده است.

وزارت خارجه سوریه نیز توافق 12 آگوست 1999 میان نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) و یک شرکت نفتی آمریکایی را برای سرقت نفت سوریه خواند و تاکید کرد که این توافقنامه نامعتبر و غیرقانونی است.

نیروهای شبه نظامی کرد با ارتش آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه مرتبط هستند.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این افراط گرایان و آمریکایی ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز تصرف نفت و پایان دادن به حضور غیرقانونی خود ندارند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید