او اهل مادی نیست و عاشق کشتی است / بچه های کشتی مطلع می شوند

ساعت: 09:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۴
کد خبر: 1794701

همه دوست دارند کسی مثل محمد را داشته باشند.

یکی از اعضای هیئت مدیره فدراسیون کشتی گفت: همه دوست دارند فردی مثل محمد را داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی ; محمدرضا طالقانی، رئیس سابق و عضو هیئت مدیره فعلی فدراسیون کشتی گفت: از نوجوانی در سال 1349 به کشتی آمدم و اولین مسابقه ای که در آن کشتی گرفتم کشتی بود و اولین نسخه ای که به دستم رسید در مبارزه بود. من دقیقا 51 سال است که در کشتی آویزان هستم و عشق من کشتی است. من کشتی را بیش از هر چیزی دوست دارم و همه این را می دانند و بچه های کشتی می گویند طالقانی کشتی را حتی بیشتر از خانواده اش دوست دارد. البته این هم درست است چون من با کشتی زندگی می کنم و تمام افتخارات زندگی و آبروی من از کشتی است و این آبرویی را که خدا می دهد از بین نمی برد.

وی گفت: زمانی که سوار کشتی شدم، بارها می دیدم که بین کشتی آزاد و فرنگی تفاوت زیادی وجود دارد و آنها بیشتر درگیر کشتی بودند. اما همه می دانند که زمانی که مسئولیت کشتی را بر عهده داشتم، برای اینکه حقوق کشتی تضییع نشود، منشی جداگانه ای برای کشتی تعیین کردم و سفرهای کشتی را چندین برابر کردم. چون می خواستم نگاهم به مبارزه همینطور باشد و می دانستم که جنگنده های غربی خیلی خوب هستند و امروز اثرش مشخص است.

طالقانی درباره علاقه خود به کشتی گفت: من به کشتی علاقه دارم و به همین دلیل کارهای زیادی انجام دادم، رده نوزادان، نوجوانان، جوانان را شروع کردم و کارهای زیادی را که باید انجام می دادم شروع کردم و تاثیرش این است. در حال پیشرفت.”

یکی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون کشتی اذعان داشت: به دلیل سفر به آلمان، محمد بنا را دیدم و با او صحبت کردم و پس از مدتی که آقای بنا به ایران آمدند از او مربی خواستم و ایشان از من استقبال کردند. . بنا تمرینات کشتی را به عنوان مربی در کنار من در سالن توفیق آغاز کرد.

وی ادامه داد: با توجه به ارائه ای که بنا نشان داد بعد از مدتی از او به عنوان مربی جوانان استفاده کردیم و وقتی دیدم او واقعا این کار را دوست دارد و دانش دارد از او خواستم به عنوان مربی تیم بزرگسالان بیاید و شروع کنم. از زمانی که آنها آمده اند، ما جوانی داریم که حاصل آنهایی است که در سالهای اخیر نیز جنگیده اند و چهره های خوب و مقاومی شده اند که اکثر آنها در کشتی به درجه های علمی رسیده اند، قهرمان المپیک شده اند و شاید به این زودی ها مانند آنها نباشند. .

رئیس سابق فدراسیون کشتی گفت: زمانی که تیم کشتی را جوان کردم، تیم را به آقای بنا سپردم و ایشان با آن تیم در مسابقات جهانی تفلیس گرجستان مقام دوم را کسب کردند. همه قبول داشتند که می توانیم با مربیانمان کارهای بزرگی انجام دهیم. یک روز دست به دست آقای امیر هادم و آقای محمد بنا رفتم تا تیم هایمان را به مسابقات جهانی و المپیک ببریم که در آن مسابقات قهرمانی سبک آزاد را به دست آوردیم و بعد از اخراج من از فدراسیون، آقای محمد بنا تیم تحصیل کرده و در زمان مرحوم حاطب به مقام اول المپیک رسید. جایگاهی که اصلا دست نیافتنی نیست. همه فهمیدند آقای بنا مردی است که عاشق این کار است، دنبال مادیات نیست و تمام عشقش مبارزه است.

طالقانی در مورد انتخابی تیم ملی تاکید کرد: خودم را در جاهایی دیدم که می خواستند پارتی بازی کنند و عده ای را وارد تیم کنند اما او در کنار کسانی که به آنها اعتقاد داشت ایستاد و همه قهرمان جهان و المپیک شدند. تیم کشتی کشورمان امسال بهترین نتیجه را در مسابقات جهانی کسب کرد و از سوی اتحادیه جهانی به عنوان بهترین عملکرد تیمی شناخته شد که موید کار محمد بنا است که به عنوان بهترین مربی آسیا در سال های اخیر نیز انتخاب شد. اما بسیاری از جوانانی که داریم نیز می توانند مفید باشند.

وی افزود: بنا مردی است که این کشور را دوست دارد و چیزی نمی خواست و آبرومندانه زندگی می کرد و بیشتر از همه می دانم که به ایران علاقه دارد و دعوت بسیاری از کشورها را نپذیرفته است. هر کجای دنیا که می روید و می جنگید، همه دوست دارند یکی مثل محمد را داشته باشند. این دری است که به قول بچه ها شما پیدا کردید ولی من پیدا نکردم اما از این چهره ها در این مملکت زیاد داریم و الان می توانند بهترین مربی باشند. آقا محمد بنا دری گرانبهاست که همه باید قدرش را بدانیم، چون این مرد مردی است که ما خیلی آزادش کردیم و حالا که او را مجانی داریم، می توانیم با او هر کاری بخواهیم بکنیم، اما او آنقدر آدم حساسی است که با تلنگر می رود و به محض دیدن نیاز بدون هیچ درخواست و پیش شرطی برمی گردد. بنابراین، ما باید به افرادی مانند این افراد احترام بگذاریم و از افرادی که مانند محمد بنا عاشق این کشور هستند و افرادی که آمدند و بدون هیچ چیزی به ما پاسخ دادند، قدردانی کنیم. علاوه بر این باید نتیجه کار همین تیم ملی کشتی فرنگی را در مسابقات جهانی ببینیم. خیلی ها را که تا یک، دو یا سه سال پیش نمی شناختیم، الان همگی مدال های المپیک و جهانی دارند و مایه افتخار این کشور هستند و همگی خیرخواهان تجربه پنهانی و حکومتداری بسیار خوب و قوی و عشق محمدی هستند. ساخته شد که برای این بچه ها ارزان بود.

این پیشکسوت کشتی گفت: تا ببینید بچه از چه کسانی نوشیده است، باید بنشینیم و به حرف دل کسانی که شاگرد سابق بوده اند گوش کنیم. همه ما یک حرف داریم و همه به یک نقطه می رسیم، اما در نهایت این نگاه قدیمی دیگر حاکم نیست و فکر می کنم اکنون در مبارزه بیشتر هستیم و حاضرم دست این مدال آوران را ببوسم و نباید یک طرفه به قاضی برویم باید برویم با دید باز با آنها صحبت کنیم و پای درد و دلشان بنشینیم و مسلما کسانی نیستند که گذشته را نادیده بگیرند و بچه های مبارزه خیلی بیشتر از که خوب است به سخنان آنها گوش دهیم و با نظر مساعد و مثبت به دیدگاه آنها بنگریم و تصمیمی مسالمت آمیز به نفع کشتی کشور بگیریم.

وی در پایان گفت: اینها نظراتی است که می دهند، حرف آنها باید شنیده شود و مورد قدردانی دو طرف باشد. خواهش من از آقای حمید سورجان این است که چون با همه این دوستان دوست است، اگر صلاح دیدند، بیایم و بنشینم و صحبت کنیم. این نباید به جایی ختم شود که کشتی دوباره در رکود است و این حرف ها و جریان ها باعث ضربه زدن به کشتی ما می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید