اکثریت بریتانیایی ها در میان رسوایی های متعدد خواستار استعفای جانسون شدند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس یک نظرسنجی که روز شنبه منتشر شد، حمایت از بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا و حزب حاکم محافظه کار او پس از یک سری رسوایی ها کاهش یافته است و اکثریت رای دهندگان می گویند که او اکنون باید استعفا دهد.

جانسون در هفته‌های اخیر در چندین جبهه مورد انتقاد قرار گرفته است، از کمک مالی برای بازسازی آپارتمان خود در خیابان داونینگ گرفته تا گزارش‌هایی مبنی بر تخلیه حیوانات خانگی از کابل در خلال عقب‌نشینی آشفته غرب از افغانستان در ماه اوت. ، شرکت می کند.

به گزارش رویترز، مخرب ترین گزارش ها مربوط به یک مهمانی در داونینگ استریت در قرنطینه کریسمس در سال 2020 است که برگزاری چنین جشن هایی را ممنوع کرده است، و همچنین ویدیویی که این هفته منتشر شده است که نشان می دهد مقامات در دفتر نخست وزیری در حال صحبت در مورد آنها می خندند و آنها شوخی می کنند.

نظرسنجی برای آبزرور نشان می دهد که حمایت از حزب محافظه کار بریتانیا که از زمان پیروزی در انتخابات 2019 رهبری نظرسنجی را بر عهده داشته است، با 4 درصد کاهش به 32 درصد رسیده است، در حالی که حمایت از مخالفان، حزب کارگر، کاهش یافته و به 41 افزایش یافته است. درصد، بزرگترین پیشرفت حزب از سال 2014 است.

بر اساس این گزارش، رتبه شخصی جانسون نیز در پایین ترین سطح خود از زمان انتخابات قرار دارد و امتیاز منفی 35 درصدی نسبت به دو هفته قبل 14 درصد کاهش یافته است.

به گزارش رویترز، این نظرسنجی همچنین نشان داد که 57 درصد از بریتانیایی ها معتقدند که او باید استعفا دهد، در حالی که دو هفته پیش این نظرسنجی 48 درصد بود.

آدام دراموند، مدیر موسسه تحقیقات افکار عمومی، گفت: «آخرین یافته‌های ما از این نظرسنجی مطمئناً قابل توجه است، زیرا با کاهش ویرانگر حمایت محافظه‌کاران و کاهش محبوبیت نخست‌وزیر (جانسون) همراه است.

پیشتر رسانه های بریتانیایی گزارش داده بودند که در 11 توالت از 12 توالت مورد بررسی در پارلمان، از جمله یک توالت در نزدیکی دفتر بوریس جانسون، مصرف کوکائین کشف شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید