اکران آنلاین سه فیلم کانون همزمان با روز دانشجو


ساعت: 13:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۱
کد خبر: 1907865

سه فیلم «یادو»، «آقای مدیر» و «پندار» محصول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همزمان با روز دانش آموز به صورت آنلاین و رایگان اکران می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، فیلم یاد به کارگردانی مهدی جعفری و برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم سی و نهمین جشنواره فیلم فجر 21 و 22 آبان ماه در پایگاه مجازی سینمای ایران اکران شد. مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان

این فیلم بر اساس داستان «زخم شیر» صمد طاهری و با فیلمنامه مهدی جعفری و محین عباس زاده محصول مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بنیاد سینمایی فارابی در سال ۱۳۹۸ ساخته شده است.

«آقای مدیر» به کارگردانی حسن آقا کریمی بر اساس فیلمنامه رضا حیدر نژاد یکی از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 1392 است که در این 2 روز اکران می شود.

راوی داستان معلم مدرسه است که در راه مشهد از دانش آموزانش می خواهد که نامه هایی برای امام رضا (ع) بنویسند تا او آن نامه ها را به مشهد برساند اما به دلیل مشکلی نمی تواند به مشهد برود. تمام حروف را به بچه ها برمی گرداند به جز نامه ای که نام کسی روی آن نوشته نشده باشد.

همچنین «پندار» به کارگردانی لیلا میرهادی دیگر فیلم کانون پروش فکاری است که 21 و 22 آبان ماه اکران آنلاین می شود.

«پندار» با بازی گلاب آدینا که یکی از محصولات سال 2002 کانون است، داستان معلمی روستایی را روایت می کند که همه اقشار جامعه را مکانی برای یادگیری و آموزش می بیند و زندگی خود را با کودکان می گذراند. بالاخره بازنشسته می شود تا اینکه نمی داند حقوق بازنشستگی مثل بچه ها چیست.

این سه اثر بلند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت اعیاد دانش آموز در روزهای پنجشنبه و جمعه 21 و 23 آبان ماه 1401 روی سکوی مجازی پخش می شود.

دیدگاهتان را بنویسید