اکران «عمق میدان» در شبکه افق / تشریح سخنان رهبری درباره کارگردانان مستند

ساعت: 16:14
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1786150

مجموعه مستند عمق روی قاب شبکه افقی حک شده بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ساخت مستندهایی با موضوعات مختلف به دلیل در دسترس بودن اطلاعاتی که عمدتاً برگرفته از حقیقت است، می تواند بیشترین تأثیر را بر روی مخاطب بگذارد و همین موضوع اهمیت ساخت و گسترش آن را چند برابر کرده است.

چون ایشان به این موضوع توجه داشتند، چندی پیش رهبر معظم انقلاب در دیدار با مستندسازان گفتند: امروز دشمنان این ملت و دشمنان این انقلاب و دشمنان این حرکت عظیم مردمی دست به تحریف زده اند. دروغ و تغییر حقایق، ذهن و غیره. چیزی که می تواند ذهن ها را روشن کند اسناد شماست. البته غیر مستند هم می تواند نقش داشته باشد، اما مستند مستقیم تر، مستقیم تر و متکی به واقعیت و شاخص آن است.

با توجه به اهمیت سخنان مقام معظم رهبری در مقوله مستند، شبکه افق سیما سریال «عمق میدان» را روی آنتن برد که در آن تلاش شد در گفت و گو با مستندسازان سخنان مقام معظم رهبری تبیین شود.

صدرا عبدالله شاکری تهیه کننده این مجموعه درباره ایجاد این مجموعه گفت: رهبر معظم انقلاب یک هفته پس از دیدار با مستندسازان سخنرانی کوتاهی نوشتند و هنری آن را به عنوان منشور مستند انقلاب اسلامی معرفی کردند و سپس اتفاق افتاد. به ما که توجه ویژه به رهبری این موضوع باید بسیار مهم باشد.

وی افزود: به همین منظور تصمیم داریم با همکاری بچه های خبرگزاری فارس این واژه های گرانبها را تحلیل کنیم تا به زبانی ساده و آزاد در اختیار عموم قرار دهیم.

تهیه کننده عمق میدان تاکید کرد: بیشترین تلاش برای ساخت این مجموعه مستند همانطور که گفتم بر دوش دانشجویان خبرگزاری فارس بوده و خدا را شکر در نهایت از کیفیت خوبی برخوردار است. این مجموعه در 9 قسمت به بررسی کار بخش های مختلف دست اندرکار در ساخت مستند از زبان سرپرست مستقیم این واحد می پردازد. طبق برنامه زمان بندی، این مجموعه مستند در مدت سه ماه تولید شد.

وی در پایان با اشاره به انگیزه اولیه ساخت این مستند که تبیین صحبت های مدیریت بود، گفت: البته ما به دنبال انگیزه اولیه بودیم تا نشان دهیم فردی در مقام رهبری چگونه در این زمینه اینقدر دقیق عمل می کند. «نگاه بازی پشت منشور مستند انقلاب اسلامی و سخنان رهبری در دیدار با مستندسازان می تواند بسیار آموزنده باشد، این سخنان آنقدر پخته و دقیق بود که امروز عمق میدان 2 را برایشان درک می کنم.

علاقه مندان می توانند این مجموعه هشت قسمتی را تا یکشنبه هفته آینده هر روز به جز پنجشنبه و جمعه ساعت 12 ظهر از شبکه افق تماشا کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید