اگر صلح فوری بین روسیه و اوکراین برقرار نشود، جنگ جهانی آغاز خواهد شد


ساعت: 22:22
تاریخ انتشار: 1301/07/17
کد خبر: 1902254

رئیس جمهور سابق آمریکا هشدار داده است که اگر درگیری بین روسیه و اوکراین بلافاصله به صلح منجر نشود، احتمال شروع جنگ جهانی سوم وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا روز شنبه در سخنرانی خود نسبت به خطر جنگ جهانی سوم هشدار داد.

او در صحبت با هواداران در Minden، نوادا، گفت: “اگر درگیری بین روسیه و اوکراین به سرعت با توافق صلح پایان نگیرد، جنگ جهانی سوم ممکن است آغاز شود.”

ترامپ در ادامه سخنان خود از سیاست خارجی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد و گفت: اکنون جنگی بین روسیه و اوکراین داریم که احتمال کشته شدن صدها هزار نفر در آن وجود دارد.

وی با توصیف دولتمردان بایدن به عنوان احمق، افزود: ما باید فورا خواستار مذاکره برای پایان دادن به جنگ در اوکراین باشیم وگرنه به جنگ جهانی سوم خواهیم رسید و چیزی از کره زمین باقی نمی ماند.

چند روز پیش دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت ملی روسیه، درباره پیوستن اوکراین به ناتو هشدار داد و گفت: درخواست زلنسکی برای پیوستن به ناتو (اوکراین) آغاز جنگ جهانی سوم را تسریع می‌کند.

روزنامه انگلیسی تایمز روز دوشنبه مدعی شد که ائتلاف نظامی ناتو به اعضای خود هشدار داده است که روسیه در حال برنامه ریزی برای انجام آزمایش هسته ای در مرز با اوکراین است. روزنامه ایتالیایی Larpublica همچنین مدعی شد که ناتو اطلاعاتی را درباره ماموریت زیردریایی هسته‌ای روسیه بلگورود که حامل ابری از اژدرهای هسته‌ای است به کشورهای عضو ارسال کرده است.

وادیم اسکیبیتسکی، معاون اداره اطلاعات اوکراین، خطر استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای علیه اوکراین را “بسیار زیاد” توصیف کرد و گفت: “برای متوقف کردن روس‌ها، ما نه تنها به سیستم‌های ضد هوایی، بلکه به سیستم‌های ضد موشکی نیز نیاز داریم. “.

دیدگاهتان را بنویسید