اگر ظریف بود اصولگرایان کفن می پوشیدند و کشور را به آتش می کشیدند

اگر ظریف بود اصولگرایان کفن می پوشیدند و کشور را به آتش می کشیدند

سایت دیده بان ایران نوشت: هفت سال پس از حمله شبانه تندروها به سفارت و کنسولگری عربستان و به دنبال آن قطع روابط دیپلماتیک ایران و عربستان، فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان روز شنبه به تهران آمد. اما دیدار وزرای خارجه این دو کشور بدون حاشیه نبود. برخی خبرنگاران حاضر در جلسه گزارش دادند که کنفرانس مشترک به دلیل مخالفت طرف سعودی با عکس سردار سلیمانی به سالن دیگری منتقل شد، البته سخنگوی وزارت امور خارجه دلیل این تغییر را فنی دانست. موضوع.

اگر ظریف بود چی؟

تغییر مکان جلسه واکنش کاربران فضای مجازی را در پی داشت که اکثر آنها با تاکید بر صحت این اقدام به دلیل منافع ملی، به تناقض رفتار اصولگرایان و تندروها اشاره کردند. مضمون محتوای این واکنش ها این بود که اگر عمل تغییر مکان جلسه در زمان ظریف اتفاق بیفتد، تندروهایی که همچنان به وزیر امور خارجه و دولت قبل حمله می کنند، چه واکنشی خواهند داشت. همانطور که عباس عبدی، تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی در توییتر خود نوشت: من مخالف تغییر مکان مصاحبه نیستم. اصولاً اصل برقراری این روابط مستلزم رعایت لحظات خاصی است، اما کسانی که تا دیروز حاج قاسم را خطاب می کردند اگر در یک لحظه حساس اتفاق بیفتد چه می کردند؟ سرتان را پایین بگیرید و راه بروید. تو خودت را تا حد یک دیوانه پست تنزل داده بودی، بیشتر از این نرو.»
اگر کرسی اصلاح طلبان عوض می شد، اصولگرایان کفن می پوشیدند و کشور را به آتش می کشیدند.

جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده مجلس یازدهم درباره این جنجال به دیده بان ایران گفت: متأسفانه در کشور تندروهایی داریم که منافع جناحی را بر منافع ملی ترجیح می دهند و به دلیل این رفتارهای نادرست آسیب های جبران ناپذیری به مردم وارد می کنند. کشور، اما من این را باور دارم.”

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: دیپلماسی ما درست شد و سیاست ایران هراسی اسرائیل در منطقه شکست خورد و در نتیجه روابط ایران و عربستان بهبود یافت. این کار به تامین منافع و امنیت جهان اسلام، رفع سوء تفاهم ها و منزوی ساختن اسرائیل و شکست پروژه ایران هراسی کمک می کند. به همین دلیل برای ما بسیار مهم است.”

رحیمی جهان آبادی با اشاره به اینکه بحث تغییر مکان جلسه بیشتر مربوط به قسمت تشریفاتی بود، به دیده بان ایران گفت: البته اگر در زمان اصلاح طلبان چنین اتفاقی می افتاد اصولگرایان کفن می پوشیدند و ست می کردند. کشور در آتش است، اما ما نباید این کار را انجام دهیم. رفتار انتقام جویانه. شهید سلیمانی برای همه جناح ها و طیف ها عزیز است و جایگاه بالایی دارد، اما به نظر من این اتفاق بیشتر به ضعف نظام تشریفاتی برمی گردد. وزارت امور خارجه و باید بهتر مدیریت می شد.

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اکنون نباید این موضوع را به چوب تبدیل کنیم و وزارت امور خارجه را به سر ببریم، زیرا نظام دیپلماسی کار بزرگی کرده است. یک تفاوت ما اصلاح طلبان و اصولگرایان این است که برای ما منافع و امنیت ملی به مراتب مهمتر از دعواهای جناحی است. ما نباید دعوای جناحی را به ابزاری برای حمله به منافع اصلی کشور تبدیل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید