معترضان در لندن عکس نخست وزیر را به آتش کشیدند

گای فاکس یا گای فاکس یک سرباز بریتانیایی و کاتولیک بود که در سال 1605 در یک توطئه ناموفق شرکت کرد که به “توطئه باروت” برای انفجار پارلمان و ترور پادشاه جیمز اول در تلافی آزار و اذیت کاتولیک های بریتانیا معروف بود. او به عنوان عامل توطئه شناخته می شود زیرا همراه با باروت دستگیر شد و پس از شکنجه مجبور به افشای همدستانش شد.

اعضای گروه موسوم به “میلیون نقاب” که امشب شعارهای ضد دولتی و محدودیت های کرون سر دادند، در میدان پارلمان به سمت پلیس سنگ پرتاب کردند و آتش زدند و باعث خشونت شدند. پلیس لندن گفت که در این عملیات هشت افسر پلیس زخمی شدند. بر اساس بیانیه رسمی پلیس که نسخه ای از آن در توییتر منتشر شده است، 12 معترض به دلیل اخلال در نظم عمومی بازداشت شدند.

معترضان در لندن عکس نخست وزیر را به آتش کشیدند

معترضان در لندن عکس نخست وزیر را به آتش کشیدند

این تجمع در حالی برگزار شد که محبوبیت حزب محافظه کار زمانی که نخست وزیر بریتانیا از مشاور خود در مورد اتهامات فساد حمایت کرد، کاهش یافت. نتایج آخرین نظرسنجی نشان می دهد که محبوبیت جانسون در هفته گذشته با 3 درصد کاهش به 36 درصد رسیده است. این در حالی است که محبوبیت حزب اصلی اپوزیسیون (کارگر) به رهبری کوئیر استارمر به 35 درصد رسیده و تنها 1 درصد از حزب حاکم است.

حزب محافظه کار نیز ماه گذشته پس از تصمیم دولت برای افزایش مالیات برای جبران تاج و کسری بودجه، محبوبیت خود را از دست داد. بر اساس مطالعه اندیشکده ایپسوس موری، نیمی از بریتانیایی ها ضعف رهبری نخست وزیر را عامل اصلی بحران های کشور می دانند و به آینده خوشبین نیستند.

چهل و پنج درصد مردم معتقدند که از زمان روی کار آمدن جانسون وضعیت در کشور بدتر شده است و کمتر از یک چهارم مردم فکر می کنند که وضعیت بهتر شده یا تغییر نکرده است.

بررسی ها نشان می دهد که مردم به آینده کشور خوش بین نیستند و 43 درصد معتقدند رهبری جانسون آینده کشور را خراب می کند.

49 درصد از بریتانیایی ها در مقایسه با 24 درصد دیگر معتقدند که این کشور در مسیر اشتباهی حرکت می کند. بر اساس این نظرسنجی، 50 (50) درصد از مردم به این نتیجه رسیده اند که تصمیم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا عواقب بدی برای این کشور دارد و تنها 25 درصد از مردم با این نظر مخالف هستند. جالب اینجاست که 24 درصد از حامیان برگزیت بر این باورند که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا پیامدهای منفی دارد و از 76 درصد باقی مانده، تنها 45 درصد معتقدند که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا سودمند بوده است.

از ابتدای سال جدید، انگلیسی ها به تدریج به بیهودگی انتخابات پی بردند. در جریان این قرارداد، انگلیس امتیاز خاصی دریافت نکرد و آنچه به حفظ حاکمیت یا در دست گرفتن کنترل کشور و سرنوشت تعبیر می شود، با محدودیت های اعمال شده در این قرارداد، عملا بی معنی است.

جانسون به اوج حیات سیاسی خود رسید و سرانجام تنها شعار انتخاباتی خود را انتخاب کرد و به کار گرفت و این روزها به سختی از محبوبیتش کاسته می شود. به گفته مجله فورچون، سال 2021 آخرین سال نخست وزیری جانسون پس از اینکه اقتصاد بریتانیا متوجه زیان های خود شد، خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید