بایدن به لندن رفت/ روز چهارشنبه در نیویورک با نخست وزیر جدید انگلیس دیدار کرد

بر اساس اعلام کاخ سفید، بایدن در سفر خود به لندن با لیز تراس نخست وزیر جدید دیدار نخواهد کرد.

به گفته کاخ سفید، بایدن روز چهارشنبه در نیویورک با نخست وزیر جدید انگلیس دیداری دوجانبه خواهد داشت.

به تعویق افتادن این نشست پس از آن صورت گرفت که روزنامه تایمز لندن روز پنجشنبه گزارش داد که انتظار می رود تراس پیش از مراسم تشییع الیزابت در روز دوشنبه با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و رهبران تعدادی از متحدان کلیدی بریتانیا دیدار کند.

پیش از این نیز دفتر نخست وزیری و وزارت خارجه انگلیس تاکید کرده بودند که از امکان حضور سران کشورها برای فعالیت های دیپلماتیک استفاده نخواهد شد. اما مشخص شده است که نخست وزیر انگلیس قصد دارد از این فرصت برای برگزاری تعداد کمی دیدارهای دوجانبه در آخر هفته استفاده کند.

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر و نماینده دائم ایالات متحده در سازمان ملل متحد، روز جمعه به وقت محلی تایید کرد که بایدن در مراسم تشییع جنازه ملکه الیزابت دوم در انگلیس در روز چهارشنبه و دومین روز از نشست رهبران جهان در هفتاد و هفتمین روز شرکت کند. مجمع عمومی ژنرال سازمان ملل در نیویورک سخنرانی خواهد کرد.

رئیس جمهور ایالات متحده معمولاً پس از برزیل دومین کشوری است که در مجمع عمومی سخنرانی می کند.

الیزابت دوم ملکه انگلیس در 17 سپتامبر در سن 96 سالگی در کاخ باالمورال اسکاتلند درگذشت و مراسم خاکسپاری وی قرار است روز دوشنبه 28 سپتامبر (19 سپتامبر) با حضور سران کشورها برگزار شود.

هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد از 20 تا 26 سپتامبر 2022 (29 شهریور تا 4 مهر) به مدت یک هفته در منهتن نیویورک، مقر این سازمان بین المللی برگزار می شود.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد امسال با حضور سران و رهبران جهان برای اولین بار از سال 2019 پس از همه گیری کووید-19، بزرگترین گردهمایی دیپلماتیک در جهان، برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید