اگر قرار است مصالح ساختمانی در بورس بماند نباید دست ذینفعان باشد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری موج؛

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر هم قرار است در بورس باقی بماند اولا کسانی که در قیمت گذاری می کنند خود در این موضوع ذینفع نباشد دومین نکته این است که اتحادیه انبوه سازان و اتحادیه اقشار مختلف عضو هیئت مدیره سهام مورد نظر باشد چون اگر سهامدار باشند دیگر شاهد افزایش قیمت نخواهیم بود.

مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج، با اشاره به خروج سیمان و فولاد از بورس کالا، اظهار داشت: بورس تجربه غلطی است برای عرضه کالا مخصوصاً مصالح ساختمانی چون باعث کاهش قیمت مصالح ساختمانی نمی‌شود؛ زیرا دلال با قیمت گذاری بالا این مصالح را خریداری می‌کند و با بالاترین قیمت به مصرف کننده یا انبوه ساز می‌فروشد پس هیچ اتفاقی در عرضه مصالح پیش نیامده است.

وی افزود: اگر هم قرار است در بورس باقی بماند اولا کسانی که در قیمت گذاری می کنند خود در این موضوع ذینفع نباشد دومین نکته این است که اتحادیه انبوه سازان و اتحادیه اقشار مختلف عضو هیئت مدیره سهام مورد نظر باشد چون اگر سهامدار باشند دیگر شاهد افزایش قیمت نخواهیم بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بورس شفاف است و هیچکس در آن شک ندارد اما نباید شرکت هایی متولی باشند که خود سود می‌برند چون خصلت بورس سودهای است و اینکه نباید کالایی در بورس باشد که انحصاری است از این رو شاهد کنترل قیمت نخواهیم بود.

 

بیشتر بخوانید:

مصالح ساختمانی باید از بورس کالا خارج شود

علل کاهش قیمت مسکن تخصیص زمین رایگان توسط دولت است

قیمت مصالح ساختمانی نسبت به فوب خلیج فارس در بورس به فروش می رسد

 

 

یوسفی تصریح کرد: اکنون بورس تبدیل شده به عامل افزلیش کالاها مخصوصا مصالح ساختمانی از این رو قبل تر معتقد بودند که بورس کالا عامل کاهش قیمت می شود اما امروز به این نتیجه رسیده اند که بورس کالا نمی تواند باعث کاهش قیمت کالا شود.

وی ادامه داد: در بورس نظارت قیمتی وجود ندارد اما اگر بیرون از بورس کالا باشد نظارت بر روی آن زیاد می شود یعنی دولت و وزارت راه و شهرسازی می توانند بر روی مصالح ساختمانی نظارت داشته باشند هم بر روی توزیع آن و هم بر روی قیمت آن.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید