اگر مقابل پرسپولیس اشتباه کنیم به سختی جریمه می کنیم گروه تیم ملی جام جهانی را نباید دست کم گرفت.


ساعت: 14:15
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819235

سرمربی تیم فوتبال خطاب به هواداران گفت: اگر با همین شرایط وارد مسابقات شویم و قبل از جام جهانی آمادگی خوبی نداشته باشیم، مطمئناً بعد از جام جهانی کارگروه شکست را تشکیل می دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا عنایتی در نشست خبری پیش از دیدار با پرسپولیس در هفته بیست و چهارم لیگ برتر گفت: بازی بسیار سختی مقابل پرسپولیس داریم که در کورس قهرمانی است. تنها چیزی که به آن فکر می کنیم این است که مانند دور اول یک بازی خوب انجام دهیم. می دانیم پرسپولیس چه پتانسیل هایی دارد و از نظر مهره تیم قدرتمندی است. اگر اشتباه کنیم قطعا باید تاوان آن را بپردازیم.

وی افزود: خدا را شکر همه بازیکنان ما با تمرکز بالایی در این بازی حضور دارند. خوبی این نوع بازی این است که نمی خواهد انگیزه تزریق کند. بازیکنان انگیزه خاص خود را دارند. فقط باید در امتیازات تاکتیکی خیلی باهوش باشیم.

سرمربی هواداران گفت: باید تا آخرین دقیقه بازی و وقت اضافه تمرکزمان را حفظ کنیم. ما تجربه تلخی از بازی داریم. ما در دقیقه 93 به گل رسیدیم که از نظر همه کارشناسان اشتباه بود اما باید تمرکز خود را افزایش می دادیم تا از این دیدار پیروز خارج شویم. تمام تلاش خود را می کنیم تا بازی عادلانه و دور از حاشیه باشد. مطمئن باشید هوادار تمام تلاش خود را برای موفقیت در این بازی انجام خواهد داد. این یک بازی خانگی است. امیدوارم تیم ما موفق باشد و تماشاگران شاهد بازی خوبی باشند.

عنایتی با بیان اینکه هواداران در نیم فصل دوم نتایج بهتری کسب کرده اند و فردا به مصاف مدعی قهرمانی می روند، گفت: به دلیل اختلاف امتیاز در جدول، پرسپولیس فردا با تمام وجود حاضر می شود. باید فشار و استرس را تحمل کنیم و کار را به نفع خود پیش ببریم. ما سخت کار می کنیم و باید در هر دقیقه از بازی تمرکز بالایی داشته باشیم. اگر حاشیه نباشد بازی جذاب می شود. هر دو تیم می خواهند از این دیدار نتیجه بگیرند. نمایی از بالای جدول هم داریم. به همین دلیل در این 7 بازی تمام تلاش خود را می کنیم تا در پایان فصل رتبه خوبی داشته باشیم. مطمئنا بازی زیبایی خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می توان با توجه به سابقه حضورش در استقلال، بازی فردا را دربی دوم نامید، گفت: تمام تمرکز و فکر من این است که هواداران موفق شوند. به برداشت شما دوستان از این بازی احترام می گذارم با توجه به تجربه ای که در استقلال دارم و طرفدار این تیم هستم اما تمام تمرکزم روی موفقیت هواداران است. برای ما حساسیتی ندارد. فقط می دانیم که این یک بازی بزرگ مانند جدال برای استقلال است. مهم نیست. انگیزه بازیکنان در 4 مسابقه خیلی زیاد است. تورهای استقلال و پرسپولیس برای بازیکنان بسیار مهم است و انگیزه بالایی دارند وگرنه همه مسابقات سه امتیازی است و تفاوتی ندارد.

عنایتی درباره سرمربی پرسپولیس که گفت این هوادار در حال انجام بازی بسته و کوچک شدن است، گفت: نمی دانم منظور مربی حریف چیست. برای من مهم نیست چون ما افکار خودمان را داریم. ما تنها تیمی هستیم که بیشترین ضربه ایستگاهی و کرنر را در کل لیگ داریم. آمار و ویدیوهای او موجود است. گفتند ما آنقدر قوی از پرس جلو می رویم که تیم ها نمی توانند بیرون بیایند. خوشبختانه تیم ما در رده اول لیگ مطبوعات قرار دارد. 90 دقیقه فضای دشمن را از آنها می گیریم. در بازی با پرسپولیس حدود 19 ضربه ایستگاهی و کرنر به ثمر رساندیم. فکر نمی کنم هیچ تیمی مقابل پرسپولیس این آمار را داشته باشد.

وی افزود: ما افکار و تیم خودمان را داریم. مطمئن باشید زیبایی فوتبال را فدای نتیجه نمی کنم. در 8-9 هفته اول دیدید که نتیجه نگرفتیم اما همه گفتند که فوتبال شجاعانه و خوبی بازی می کنیم. همیشه خوب بازی کردن و کسب نتیجه برای من مهم بوده است.

ادامه می دهد.

سرمربی هواداران در خصوص قرعه کشی جام جهانی گفت: واقعاً وقتی علی دایی برای قرعه کشی آمد، افتخار ما را گرفت. خدا را شکر هزار بار است و پرچم کشور ما همه جاست. این اتفاق در بزرگترین رویداد جهان رخ می دهد و شما احساس غرور می کنید.

او گفت: «این گروه، گروه بسیار خوبی است. در این یکی دو روز همه چیز را خیلی ساده انجام دادیم. متاسفانه وقتی در رسانه ها خواندم که همه کارشناسان و مردم فوتبال ما را به مرحله بعد رساندند. این می تواند بسیار خطرناک باشد. اگر با همین شرایط وارد مسابقات شویم و قبل از جام جهانی آمادگی خوبی نداشته باشیم، مطمئناً بعد از جام جهانی کارگروهی برای شکست تشکیل می دهیم و درباره آن صحبت خواهیم کرد. ما عادت کرده ایم که وقتی شکست می خوریم کارگروهی بیاید و درباره این مسائل صحبت کند. اکنون باید تمرکز خود را بر انجام بهترین آمادگی ها برای تیم ملی بگذاریم تا نتایجی را که شایسته کشورمان است، بگیریم.

عنایتی با بیان اینکه گروه 2006 آسان ترین گروه ایران در جام جهانی و چرایی نتیجه نگرفتن تیم ملی در سال جاری بود، گفت: برای تیمی که نتیجه نمی گیرد اتفاقات زیادی می افتد. در سال 2006 ما ستاره ترین تیم را داشتیم. متاسفانه در بازی اول مقابل پرتغال در نیمه اول عالی بودیم، اما در نیمه دوم همه چیز از دست رفت. این اتفاق دوباره مقابل مکزیک رخ داد. در نیمه اول خیلی خوب بازی کردیم اما در نیمه دوم نه.

وی با اشاره به اینکه خیلی ها معتقدند در تیم دودستگی وجود دارد، گفت: نه، هرگز چنین چیزی وجود نداشته است. ما یک تیم کاملاً یکدست بودیم. تفاوت ها ربطی به بازی کردن یا کم کاری نداشتند. من خودم در اردو بودم و سال ها با این بازیکنان بازی کردم. اصلا اینطوری نبود گاهی اوقات اتفاقات فوتبال نیز با عدم نتیجه همراه است. حیف که این تیم به مرحله بعد راه پیدا نکرد.

عنایتی گفت: امیدوارم با شرایطی که الان تیم ملی دارد و چهره های باکیفیتی که حرف های زیادی برای گفتن دارند بتوانیم به مرحله بعد برویم و حداقل یک قدم به جلو برداریم. رفتن به جام جهانی و انجام تنها دو یا سه بازی شرایط خوبی ایجاد نمی کند. امیدوارم این بار با تجهیزات و لوازم بسیار خوب به مرحله بعد برویم.

سرمربی خط دفاعی تیم گفت: ساختار دفاعی خوبی داریم. وقتی از دفاع صحبت می کنیم، فقط در مورد افراد پشت سر آن صحبت نمی کنیم. شما باید ساختار دفاعی تیمی خوبی داشته باشید تا بتوانید به خوبی به آنها برسید. بازیکنانی که در خط مقدم داریم نیز بسیار سخت کوش هستند. آنها کاری می کنند که فشار زیادی به خط دفاعی وارد نمی کند. خدای ناکرده ساختار هجومی ما بتواند در این 7 بازی کار خود را انجام دهد تا در کنار این آمار نتایج خوبی کسب کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید