اگر هنر گلزنی و فرصت طلبی یورگن لوکادیا نبود پرسپولیس کجای جدول بود؟

اگر هنر گلزنی و فرصت طلبی یورگن لوکادیا نبود پرسپولیس کجای جدول بود؟

پرسپولیس هر چقدر هم در این فصل در دروازه و خط دفاع قدرتمند بوده، در خط حمله آنقدرها هم خوب و زهرآگین نبوده است. شاگردان یحیی در یازده بازی ای که در این فصل انجام داده اند فقط 3 گل دریافت کرده اند و 11 گل به ثمر رسانده اند.

آمار هجومی اصلا خوب نیست و پرسپولیس با وجود بال ها و مهاجمان خوب زیاد نتوانسته در بین تیم های برتر لیگ از نظر گلزنی قرار بگیرد. پرسپولیس بهترین خط دفاعی لیگ را دارد اما با وجود اینکه بهترین تیم است نسبت به 5 تیم دیگر لیگ کمتر گل زده است. حتی تیم چهاردهم نفت مسجد سلیمان هم به اندازه پرسپولیس گل زد که نشان می دهد پایتخت نشینان در کار هجومی وضعیت خوبی ندارند.

خیلی ها معتقدند اگر هنر گلزنی و فرصت طلبی یورگن لوکادیا نبود، پرسپولیس نمی توانست در بازی های لیگ برتر سرآمد و یکی از مدعیان جدی عنوان قهرمانی این فصل باشد. نکته جالب دیگر پرسپولیس در این فصل این است که تنها 4 بازیکن موفق به زدن گل برای این تیم شدند. لوکادیا که بهترین گلزن لیگ برتر است 6 گل به ثمر رساند و سعید صادقی نیز با 2 گل بهترین گلزن این فصل پرسپولیس است.

علاوه بر این شیخ دیابات و میلاد سرلک هر کدام یک بار برای پرسپولیس گلزنی کردند. در واقع لوکادیا با 6 گلی که برای پرسپولیس به ثمر رساند، خط و نشانی از دیگر بازیکنان هجومی پرسپولیس کشید و عملکرد درخشان او یکی از عوامل اصلی هدایت پرسپولیس به حساب می آید.

دیدگاهتان را بنویسید