ایالات متحده به حمله به هسته موساد در اربیل اعتراف کرد


ساعت: 21:38
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1815588

یک روزنامه آمریکایی به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت خانه هایی که گمان می رود محل عملیات موساد باشد، اربیل را هدف قرار داده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «لوئیس لاولاک» و «الکس هورتون» خبرنگاران روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» گزارشی از حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اربیل تهیه کردند.

در این گزارش آمده است: «یک مقام آمریکایی در گفتگو با همتای عراقی خود گفت که اهداف شامل خانه‌هایی است که به نظر می‌رسد یک هسته موساد در آن‌ها فعالیت می‌کند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «هیچ تأسیسات یا فردی در ایالات متحده آسیب ندیده است». ما هیچ نشانه ای نداریم که حمله ای علیه ایالات متحده انجام شده باشد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید به سی‌بی‌اس نیوز گفت: ما ایران را به دلیل انجام این حمله محکوم می‌کنیم. ما هنوز در حال جمع آوری اطلاعات در مورد اینکه هدف دقیقاً چه بوده است. تا آنجا که ما در حال حاضر می دانیم، هیچ تاسیسات آمریکایی آسیب دیده و هیچ آمریکایی زخمی نشده است.

از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب اپوزیسیون لیکود در فلسطین اشغالی، در یک سخنرانی ویدیویی از نیروهای جهانی به دلیل «ادامه مذاکرات هسته‌ای با ایران با وجود اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال شلیک موشک به کنسولگری آمریکا در ایران است، به شدت انتقاد کرد. عراق، کردستان».

کتاب های حزب الله نیز در بیانیه ای از این عملیات استقبال کردند و گفتند: «عملیات هدایت پایگاه پیشرفته اسرائیل در اربیل توسط نیروهای ایرانی که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از افسران اسرائیلی موساد شد، نشانه ای از مرحله درگیری است. این به آن ظاهر متفاوتی می دهد.”

کتاب‌های عراقی حزب‌الله می‌گویند عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه دو پایگاه پیشرفته موساد در اربیل در پاسخ به حمله چند هفته پیش صهیونیست‌ها به حمله پهپادی از داخل عراق بود.

انتهای پیام/م/

دیدگاهتان را بنویسید