ایالات متحده پاسخ هایی را که ما انتظار داشتیم ارائه نکرد / گزارش آژانس منصفانه نیست


ساعت: 11:43
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1842793

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آنچه مذاکرات را متوقف کرده، عدم پاسخگویی به ابتکاراتی است که ایران به ایالات متحده داده است. باید منتظر باشیم تا بالاخره آمریکا تصمیم خود را اعلام کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید حاطب زاده در نشست خبری ضمن تسلیت حادثه دلخراش آبان ماه گفت: از این حادثه در سراسر ایران ناراحت هستیم.

وی با تسلیت سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به مردم ایران، افزود: نامی که بدون آن انقلاب ایران و جمهوری اسلامی ایران در جهان شناخته نمی شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره سفر رئیس جمهور به عمان گفت: سیاست خارجی دولت در همسایگی در چند ماه گذشته تمرکز ویژه ای را دنبال کرده است.

وی افزود: ثمره این سیاست خارجی در سطوح مختلف در سفرهای آقای رئیسی و سران کشورها به ایران قابل مشاهده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشور به ما گفت: در سفر بسیار مهم آقای رئیسی به عمان ۱۳ سند امضا شد و سال ها به تعویق افتاد.

حاتب زاده افزود: توافقات بسیار خوبی در زمینه توسعه حمل و نقل، ترانزیت، انرژی و همکاری های نفتی و همچنین در روابط تجاری و البته سرمایه گذاری انجام شده است.

وی افزود: در حوزه روابط اقتصادی بسیاری از موضوعات، پروژه ها و ابتکاراتی که در این سفر متوقف شد به اسناد لازم الاجرا تبدیل شده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: سلطان عمان میزبانی شایسته از رئیس جمهور ایران داشت.

حاتب زاده گفت: روز گذشته طبق برنامه ریزی های انجام شده سفری از سوی رئیس جمهور تاجیکستان داشتیم که سفر بسیار موفقی بود و دیدارهای بسیار خوبی با مقام معظم رهبری و رئیس جمهور داشتیم.


ما منتظر تصمیم ایالات متحده آمریکا هستیم

وی در پاسخ به این سوال که در پاسخ به اظهارات رابرت مالی مطرح شده است، گفت: اظهاراتی که برخی از مقامات آمریکایی به صورت طراحی شده یا در پاسخ به پویایی داخلی خودشان مطرح کرده اند قابل اظهار نظر نیست. اصولاً در حوزه صحبت ها و اظهارات با مصرف داخلی واکنشی نداریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: پیام ها از مجاری معمول بین ما و آمریکا به صورت رفت و برگشتی مخابره می شود و جمهوری اسلامی ایران راهکارهایی در این راستا ارائه کرده است. متأسفانه ایالات متحده هنوز پاسخ های لازم را ارائه نکرده است. اگر آمریکا در گفتار و رفتار خود از این رویکرد فاصله بگیرد و به سمت اعتماد سیاسی حرکت کند و ادامه دهد، می توان گفت که بن بست وجود ندارد.

حاتب زاده گفت: آنچه باعث توقف مذاکرات و توقف مذاکرات شده است، عدم واکنش به ابتکاراتی است که ایران به آمریکا داده است و باید منتظر باشیم تا در نهایت آمریکا تصمیم خود را اعلام کند.


گزارش آژانس منصفانه نیست

حاطب زاده در پاسخ به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: گزارش آژانس منصفانه نیست و بیم آن می رود که فضای فنی گزارش آژانس با فشار رژیم صهیونیستی سیاسی شود.

در جریان …

دیدگاهتان را بنویسید