ایالت قهرمان یحیی گل محمدی; پای برانکو درگیر است

ایالت قهرمان یحیی گل محمدی;  پای برانکو درگیر است

در تاریخ 20 ساله لیگ حرفه ای تنها یک بار (فصل گذشته) نایب قهرمان توانست به میانگین 2 امتیاز در هر بازی برسد و با 65 امتیاز نایب قهرمان شود. اما در فصول دیگر رسیدن به استاندارد امتیاز قهرمانی به معنای کسب جام برای هر تیم بود. با توجه به اینکه استقلال در این فصل میانگین 2.4 امتیاز و پرسپولیس 2.25 امتیاز در هر بازی در این فصل دارند، سرنوشتی مانند لیگ بیستم در انتظار نایب قهرمانی است، بنابراین مجیدی و گل محمدی نمی توانند روی 60 امتیاز حساب کنند.

با این حال پرسپولیس در این فصل این فرصت را دارد که سریعتر از همیشه به امتیاز 60 برسد و یحیی از طرف خودش این رکورد را به ثبت برساند. پرسپولیس در هفته گذشته در لیگ هفدهم و هجدهم به این آمار دست یافت و بهترین آمار او با برانکو در لیگ شانزدهم بود که در هفته بیست و هفتم به این رکورد رسید. اگرچه قرمزها در لیگ نوزدهم (هفته بیست و ششم) 62 امتیاز سریعتر از همیشه به دست آوردند و مقاومت 60 امتیازی را پشت سر گذاشتند، اما کالدرون و یحیی در این فصل کنار هم روی نیمکت نشستند. حالا این بار با پیروزی مقابل دو تیم نفت و سه پیروزی در تهران (استقلال، هوادار و پیکان) این فرصت را خواهند داشت که سریعتر از همیشه به این نقطه باورنکردنی برسند.

اما یحیی برای پیروزی به چیز دیگری نیاز دارد. او در برانکو (سالهای قهرمانی) در 10 هفته اخیر به ترتیب 19، 19 و 20 امتیاز کسب کرده است و ثبت چنین آماری در این فصل به احتمال زیاد قهرمانی را از پرسپولیس خواهد گرفت. اگر استقلال به روند فعلی خود ادامه دهد به 72 امتیاز می رسد و اگر میانگین دو امتیازی داشته باشد به 68 امتیاز می رسد و اگر پرسپولیس در سایر دیدارها در هفته های اخیر به عنوان شاگردان برانکو عملکردی از خود نشان دهد، قطعا از هر دوی این ها. امتیاز کمتر خواهد بود.

بنابراین آنچه پرسپولیس را به قهرمانی می رساند، برد حداکثری است و یحیی باید حداکثر امتیاز را کسب کند، به خصوص در 5 بازی آینده تا 15 امتیاز آخر فصل را با خیال راحت بپذیرد. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، یحیی و مجیدی رکورد بیشترین امتیاز تاریخ لیگ برتر را خواهند شکست و اگر سقوط نکنند به احتمال زیاد به 70 امتیاز می رسند، بنابراین هر ناکامی قهرمانی را از آنها سلب می کند. با این حال، پیش بینی های بدبینانه حاکی از کاهش طبیعی در هفته های اخیر است.

دیدگاهتان را بنویسید