مشکل پرسپولیس گل محمدی; یحیی مثل برانکو نیست

مشکل پرسپولیس گل محمدی;  یحیی مثل برانکو نیست

مشکل پرسپولیس نه سوت های پیام حیدری داور مسابقه بود و نه پنالتی هایی که افشین پیروانی در پایان بازی به آن اعتراض کرد. مشکل پرسپولیس از همان روزی که برانکو ایوانکوویچ رفت شروع شد و آرام آرام تاثیر خود را نشان داد، تیمی که مقتدرانه جام را بالای سر برد، امروز هم مثل تیم های شکست خورده سال های قبل به دنبال پنالتی باخته و آفساید است و اگر برانکو باشد. تیم آنقدر خوب بود که مربیان بعد از او اگر کمی هوش و ذکاوت داشتند باز هم با این تیم و شخصیت قهرمان می شدند. کالدرون این تیم را به قهرمان نیم فصل یحیی گل محمدی سپرد. یحیی با همین قد به فینال آسیا راه یافت و دو عنوان قهرمانی را به دست آورد. البته نباید بی انصافی کنیم و خریدهای خوبی مثل میلاد سرلک و احسان پهلوان را از دست ندهیم.

اما اکنون وضعیت متفاوت است. آخرین بازمانده پرسپولیس رویای برانکو باید دیسک کمر را جراحی کند و احتمالا یک سال از فوتبال دور خواهد بود. سیدجلال حسینی در آستانه بازنشستگی است و در غیاب آنها پرسپولیس در حال حاضر بازیکنی در زمین ندارد و ذهن و نامش به قهرمانی گره خورده است. یحیی گل محمدی در این سال ها نشان داده مربی جدی و سخت گیرانه ای در نقل و انتقالات نیست و خریدهای او در دو فصل اخیر اکثرا بی نتیجه بوده است.

حالا هواداران پرسپولیس با تیمی روبرو هستند که هیجان گذشته را ندارد. روحیه تیمی آنها دیگر با بازگشت سازگار نیست. هنوز یادمان نرفته است که پرسپولیس سرافراز چگونه از خاکستر برخاست و بازی های باخته را در دقایق پایانی بازگرداند. پرسپولیس در طول فصل بارها این فرصت را داشت که ورق را به نفع خود برگرداند اما او هرگز در این کار خوب نبود و هوادارانش را ناامید کرد.

چیزی که از پرسپولیس فعلی می بینیم یک مربی غرغرو و معترض با بازیکنانی است که شاید نیمی از آنها روی نیمکت برانکو بوده اند.

به نظر می رسد به پایان این دوره رسیده ایم و پرسپولیس باید بازسازی شود. مشابه کاری که برانکو ایوانکوویچ در سال اول ریاست جمهوری خود انجام داد. اما آیا این اتفاق در مورد یحیی گل محمدی می افتد؟ یحیی در بازسازی پرسپولیس در این دو فصل همواره با خریدهای ضعیف، برنامه تمرینی ضعیف در تمرینات پیش از فصل و سپس با رفتارهای بدتر که از مربی باشگاه بزرگ انتظار نمی رود، همه تقصیرها را به گردن عوامل خارجی بیندازد. پرسپولیس. وی دو بار توسط کمیسیون انضباطی به دلیل رفتار غیرحرفه ای در محل و عصبانیت از سمت خود برکنار شد. از سوی برانکو که تیمش با اختلاف گل قهرمانی را به استقلال خوزستان داد، چنین رفتاری را ندیده بودیم. پرسپولیس نایب قهرمان شد اما همه به احترام این تیم ایستادند و کف زدند اما این روزها پرسپولیسی ها یحیی را نمی خواهند هر چند او در بدترین حالت نایب قهرمان می شود. اگر یحیی دلیل تفاوت رفتار هواداران را نمی داند، باید در سبک و سیاق کار و زندگی خود تجدید نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید