ایجاد اردوهای ویژه برای تمرین تیم های ملی فوتبال ارتفاعات. پروژه ای که 12 سال است متوقف شده است!


ساعت: 12:04
تاریخ انتشار: 1380/02/14
کد خبر: 1839503

نمونه منطقه گردشگری ملی شمشک دربندسر در شرایط موانع اداری;

ساخت کمپ های تمرینی ویژه تیم های ملی فوتبال در ارتفاعات نزدیک به یک دهه است که به دلیل موانع اداری متوقف شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرشید علیزاده ساوه شمشکی، مالک و سرمایه گذار پروژه گردشگری شمشک دربندسر در نشست خبری با اصحاب رسانه از موانع ایجاد شده توسط این پروژه مهم ملی و فرامنطقه ای گلایه کرد و تاکید کرد که این پروژه 12 سال است که متوقف شده است.

وی در این خصوص گفت: با گذشت بیش از یک دهه از آغاز روند اجرای پروژه و با توجه به اینکه از سال 1388 شورای دولت موافقتنامه احداث این منطقه را تصویب و صادر کرده و همچنین فاز اول آن شامل 22 حمله است که از جمله موارد زیر است. استثناء سرمایه گذاران مالکیت و تایید سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در زمان و همکاری استان شمیرات در سال 1396 در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان تهران است، اما متاسفانه کارشکنی‌های متعدد سازمان‌ها و نهادهای مرتبط در این بخش و عدم پاسخگویی مشخص از سوی سازمان منابع طبیعی و جنگلبانی استان تهران و سازمان محیط زیست به مانع بزرگی برای راه اندازی این پروژه بزرگ گردشگری تبدیل شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات بسیار موثر تیم معاونت دادستان کل کشور و تاکنون نتایج مثبت و موثری حاصل شده و موانعی نیز برطرف شده است که در نهایت ورود جدی وزارت میراث، صنایع دستی و گردشگری به عنوان این منطقه یک تسهیل کننده جدی برای رفع کامل موانع پیش رو خواهد بود.

مالک و سرمایه گذار طرح ملی منطقه نمونه گردشگری شمشک دربندسر افزود: پس از بیانات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال 1401 به عنوان تولید علم مبتنی بر اشتغال توسط معظم له، امید جدیدی در دل ما تابیده است. موانع منطقه توریستی شمشک دربندسر و پروژه های مشابه که به جرات می توانم بگویم با توجه به اقلیم خاص کشور مورد علاقه ما و نوع طراحی و فازهای تهیه شده در این پروژه نمونه هایی در دنیا می باشد مانند اقامتگاه ورزش های زمستانی Davos Switzerland By. این منطقه با طبیعت خود دارای مزیت های ویژه تری برای گردشگران و علاقه مندان خواهد بود و می توان آن را «خاورمیانه داووس» نامید.

علیزاده گفت: این پروژه قطعاً اشتغال زایی بالایی را در منطقه به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می کند و امیدوارم هر چه زودتر شاهد اجرای فاز اول پروژه باشیم.

علیزاده در تشریح ادامه اجرای این طرح گفت: منطقه نمونه گردشگری شمشک دربندسر در 57 کیلومتری شمال تهران و در اعماق رشته کوه البرز در ارتفاع 2200 تا 3400 متری از سطح دریا واقع شده است. آب و هوای خنک و فوق العاده تمیز و شرایط جغرافیایی، پوشش گیاهی منطقه و موقعیت مفرح کوهستانی، واقع در دربندسر و شمشک، در کنار پیست های اسکی بین المللی و نزدیک به پیست اسکی بین المللی، به دلیل انسداد رشته کوه البرز. نمونه گردشگری شرایط خاص و ویژه ای دارد.

وی ادامه داد: اجرای این پروژه بین 3.5 تا 5 میلیارد تن برآورد شده است که شامل: احداث مراکز ورزشی و تفریحی، دهکده ورزش های زمستانی (اسکیت روباز و سرپوشیده، هاکی روی یخ، پیست روی یخ، پیست یخ، تونل اسکی، رایگان است. قطار در ارتفاع 1800 متری از سطح دریا حرکت می کند و هر ساله هزینه های زیادی صرف اعزام تیم های ملی به خارج از کشور می شود که با راه اندازی پروژه قطعا این قسمت از خدمات می تواند پاسخگوی نیازهای مهم و حیاتی تیم ملی باشد. تیم فوتبال.

همچنین کلینیک هایی برای آب درمانی و سنگ درمانی، گردشگری سلامت، مراکز اقامتی و استراحتگاه ها، هتل ها و متل های 5 ستاره و مراکز فرهنگی ویژه وجود دارد که ایجاد و بهره برداری از آنها تأثیر زیادی در اقتصاد و اشتغال منطقه و شهرستان دارد. شمیرانات و رودبار قصران و حتی کشور خواهد داشت که متأسفانه به دلیل بی مهری و بی توجهی برخی مسئولین تا کنون اجرای آن به تاخیر می افتد و امیدواریم وزارت صنایع دستی و گردشگری موانع این پروژه و سایر پروژه های مشابه را در کشور رفع کند. کشور در شرایط اقتصادی کشور می تواند در بحث اشتغال و کارآفرینی کمک شایانی کند و با رویکرد اقتصاد مقاومتی و نگاه جهادی می توان برای رفع موانع پیش رو اقدامات جدی انجام داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید