ایجاد شغل را به کسب و کارهای نوپا و آنلاین تبدیل کنید

ساعت: 12:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۸
کد خبر: 1801445

پیشنهادات امام جمعه بهمئی برای اشتغالزایی;

حجت الاسلام افروغی گفت: با آموزش هدفمند و تخصیص سرمایه راه اندازی می توان برای کسب و کارهای نوپا و اینترنتی شغل ایجاد کرد و نیازمند گسترش اشتغال زایی در اینترنت هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از حقا الاسلام افروگی امام جمعه شهرستان بهمئی صبح امروز در زاگرس در همایش کارگروه اشتغال قرض الحسنه که در سالن شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در سال 1394 در زاگرس 1300 بهمن ماه سال 1394 در زاگرس به وجود آمد. تمرکز بر ایجاد اشتغال، این است که ما کار دولتی را با دستمزد ثابت می پذیریم، اما از کار مولد و ایجاد تسهیلات برای اشتغال پرهیز می کنیم و این مشکل بزرگی است.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم این دیدگاه را از بین ببریم در این شرایط سخت گام بلندی در جهت توسعه و اشتغال زایی آن برداشته ایم.

افروگی در خصوص اهمیت واقعی سواد در جوامع پیشرفته گفت: اینطور نیست که اگر در رشته ای فوق لیسانس گرفتیم باسواد و آگاه باشیم، اما اگر توانایی و سواد لازم برای به کارگیری این علم را در خود نداشته باشیم. میدان، ما قطعا بی سوادیم.

امام جمعه شهرستان بهمئی در بحث آموزش در حوزه استارت آپ ها و علم و آگاهی در این حوزه ها در شهرستان بهمئی گفت: باید با آموزش هدفمند اشتغالزایی برای کسب و کارهای نوپا و اینترنتی را آغاز کنیم. تخصیص سرمایه اولیه ما باید اشتغال زایی در اینترنت را گسترش دهیم.

وی گفت: بسیاری از مشاغل نیاز به فضای خاصی ندارند، اما نیاز مبرمی به آموزش و سواد در این زمینه وجود دارد و می توان با آموزش های کسب و کار مناسب، مشاغل مناسب ایجاد کرد و به نتایج خوبی در این زمینه دست یافت.

افروگی در خصوص آموزش و کارکرد شبکه ها در بهمئی گفت: اگر آموزش های لازم و هدفمند در بحث شبکه ها را داشته باشیم می توانیم در بستر فضای اینترنت در بهمئی ایجاد اشتغال کرده و محصولات این مشاغل را به فروش برسانیم. ایجاد یک انقلاب بزرگ در ایجاد شغل.

وی در خصوص ایده ایجاد اشتغال در شهرستان بهمئی گفت: با ایده درست و تحقیق دقیق مثلاً در بحث پالایشگاه بید بلند 2 که حدود 50 هزار نفر مشغول به کار هستند و اگر بتوانیم. با ایجاد کارگاه خیاطی در شهرستان بهمئی بخش بزرگی از جهت ارائه لباس کار مورد نظر به شرکت های شاغل در این پالایشگاه می توان بخش زیادی از بیکاری این شهرستان را برطرف کرد.

امام جمعه شهرستان بهمئی در خصوص راه اندازی مینی پتروشیمی در شهرستان بهمئی گفت: در صورت ایجاد مینی پتروشیمی در شهرستان بهمئی به حدود 2 تا 3 کارگاه نیاز است. هر کارگاه به 50 تا 60 نفر نیاز دارد که با راه اندازی چنین پروژه ای می توانیم کارهای مهم و قابل توجهی در شهرستان بهمئی ایجاد کنیم.

علی محمدی فرماندار بهمئی گفت: امیدواریم این موضوع و این جلسات در حوزه اشتغال زایی تاثیر مثبتی داشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل ممنوعیت صادرات گل کلم به روسیه، گلخانه داران شهرستان گدیر شهرستان بهمئی با مشکلات جدی و متحمل ضرر و زیان سانکین مواجه هستند و ما از صندوق کارآفرینی امید هستیم. و مسئولان استانی و بانک ها و شهرستانی با توجه به اینکه صادرات این محصول با مشکلاتی مواجه شده و ممنوع شده است، انتظار داریم با این گلخانه داران همکاری کنیم که گویی به صورت جدی پیگیر حل مشکل این اقوام هستیم.

وی در پایان گفت: از برگزاری این جلسات بسیار خرسندیم و آمادگی و همکاری خود را در حد امکان با صندوق قرض الحسنه و کارآفرین امید برای ایجاد اشتغال در شهرستان بهمئی اعلام می داریم.

عکس های تکمیلی در زیر آمده است:

90ea369c fd8c 4637 a595 128444062cdb خبر خاکستری

46f3d466 f3b4 4abf 8e3a 5770b7e6dbcb خبر خاکستری

c55bab0e 9c62 4f8a 88e5 e3a755503656 خبر خاکستری

6c81466c 1cf5 4a6a 84c4 c89245dd96ef خبر خاکستری

fe745cf0 8070 4a14 8e98 a3eebb00b31d خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید