ایجاد شغل با راه اندازی کارخانه تبدیل ریگان / پروژه ده ساله شهری در انتظار تامین مالی!


ساعت: 12:40
تاریخ انتشار: 1401/03/16
کد خبر: 1843923

کشور مرتفع ترین تپه های شنی جهان به امید تلاش کارکنان؛

امام جمعه شهرستان ریگان گفت: ساخت یک فرهنگسرا در شهرستان ریگان از ده سال پیش و قبل از فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم آغاز شد و چندین اتو برای انجام این کار نصب شد، اما ده سال بعد هیچ نتیجه ای حاصل نشد. گرفته شده. برای تکمیل پروژه گرفته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضازاده در گفتگو با راه آرمان; وی در خصوص ظرفیت و پتانسیل شهرستان ریگان گفت: در این شهرستان خرما داریم که خرما از نخلستان ها برداشت می شود اما صنعت بسته بندی و تبدیلی در ریگان وجود ندارد.

امام جمعه ریگان ادامه داد: با راه اندازی کارخانه یا کارگاه می توان با استفاده از برگ های اضافی درخت خرما که هر ساله توسط کشاورزان هرس می شود غذای دام تهیه کرد. با راه اندازی یک کارگاه یا کارخانه در شهرستان، جوانان زیادی می توانند وارد عرصه اشتغال و کار شوند و در این زمینه نیاز به جذب سرمایه گذار داریم.

وی گفت: توجه به ظرفیت معادن شهرستان یکی از اقدامات خوبی است که در ریگان و حاشیه شهر انجام می شود و دیروز نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی و برخی از مسئولان به این شهر رفتند. این مناطق و مژده گفت: هم حجت الاسلام والمسلمین غزنفرآبادی گفتند معدن زفتک به زودی راه اندازی می شود و اگر این کار انجام شود قطعا مشکل بیکاری جوانان حل می شود.

حجت الاسلام و المسلمین رضازاده با تاکید بر اینکه یکی دیگر از مشکلاتی که در شهرستان ریگان وجود دارد بحث آب شرب روستاها است، گفت: از اقداماتی که در این زمینه انجام می دهند کمال تشکر را داریم. اما اگر بسیج و فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان برای حل مشکل آب نیامده بودند تا الان این مشکل حل نشده بود.

این مسئول با بیان اینکه مشکل آب با همدلی و حمایت مسئولان کشوری و استانی برطرف می شود، افزود: بسی و سپاه در یکی از روستاها که هشتاد کیلومتر مسیر کوهستانی دارد، آب و لوله کشی را از چاه تامین می کنند. بیلی، شما اهمیت نصب لوله کشی در خانه های مردم را انجام می دهید و دنبال می کنید.

امام جمعه شهرستان ریگان گفت: یکی دیگر از مشکلات شهرستان راه ها و جاده های روستاییان است و البته بسیاری از خیابان های شهرستان ریگان کثیف و با وزش باد شدید و خاک زندگی مردم تحت تاثیر این مشکلات قرار گرفته است. در سفر بخشدار به شهرستان مواردی مطرح شد و بخشدار در این خصوص دستوراتی را ارائه کرد.

وی در خصوص مشکلات فرهنگی شهرستان با بیان اینکه در ریگان سینمای معمولی وجود ندارد، افزود: از ظرفیت مساجد برای نمایش فیلم در جایگاه مهدی استفاده کردیم و مردم نیز علاقه مند به اجرای برنامه های مشابه در شهرستان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رضازاده با بیان اینکه در این شهرستان آمفی تئاتر وجود نداشت، گفت: طی ده سال هیچ اقدامی برای تکمیل پروژه انجام نشده است.

تولیت امام جمعه ریگان گفت: اگر برای این پروژه نیمه تمام وام و بودجه خاصی در نظر گرفته شود و این پروژه به اتمام برسد می تواند محل مناسبی برای انجام کارهای فرهنگی در شهرستان باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید