صدور بیش از 2000 پروانه کسب و ایجاد شغل برای 5000 نفر در سیستان و بلوچستان


ساعت: 16:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۲
کد خبر: 1889584

مدیرکل صنایع، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در 4 ماهه امسال بیش از 2000 پروانه کسب و 19 انتخابات برای تعیین هیات مدیره اتحادیه های صنفی در سطح استان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، ایرج حسن پور گفت: این در حالی است که بر اساس تبصره 1 ماده 22 قانون نظام صنفی، مدت تصدی اعضا، هیئت مدیره اتحادیه های صنفی چهار سال است. تاریخ انتخابات و با انقضای هر دوره، کمیته اجرایی برگزاری انتخابات صنفی در هر شهرستان، پس از تأیید کمیته نظارت، موظف به برگزاری انتخابات صنفی و بر اساس آیین نامه اجرایی برای برگزاری انتخابات می باشد. هیئت مدیره و بازرسان اتحادیه های صنفی (موضوع تبصره 3 ماده 22 قانون تشکل های صنفی) پس از 4 ماه در ابتدای سال جاری انتخابات 19 اتحادیه صنفی در منطقه برگزار شد.

وی ادامه داد: در این مدت اعضای هیئت مدیره 2 اتحادیه در شهرستان زاهدان، سه اتحادیه در شهرستان زابل، 13 اتحادیه در شهرستان سراوان و یک اتحادیه در شهرستان نیکشهر با انجام انتخابات مشخص شدند.

مدیر کل صامت تصریح کرد: در چهار ماهه امسال بیش از 2 هزار پروانه کسب صادر شد که برای بیش از 5 هزار نفر شغل ایجاد کرد.

حسن پور خاطرنشان کرد: بالغ بر 48 هزار واحد صنفی در استان در زمینه تولیدی، خدمات فنی توزیعی و خدماتی در قالب 163 اتحادیه صنفی فعال هستند.

وی گفت: آمار اشتغال ایجاد شده در حوزه اصناف بیش از 120 هزار نفر است و اطلاعات تمامی اصناف و تشکل های صنفی در سایت اصناف ایران ثبت شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید