استقلال و پرسپولیس باید دست مردم باشد/ صدور بیش از 74 هزار پروانه کسب در کمتر از یک ماه


ساعت: 22:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۵
کد خبر: 1816166

عبدالملکی گفت: پیشنهاد دادیم تعاونی هایی متشکل از هواداران استقلال و پرسپولیس تشکیل شود و سهام این دو باشگاه فروخته شود اما عده ای با دغدغه های خاص با اجرای این پیشنهاد مخالفت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر کار و رفاه اجتماعی امشب در مراسم افتتاحیه هزار هنرستان آزاد و ۵۵۵ مرکز آموزشی مجاور در مشهد گفت: استقلال اقتصادی و پیشرفت اقتصادی است.

وی با بیان اینکه تمرکز بر اقتصاد مقاومتی دولت سیزدهم برای اولین بار قدرت خرید 14 میلیون کارگر را افزایش داده است، گفت: دولت در حوزه مالیاتی، بانکی، تامین اجتماعی و اقتصادی تلاش جدی کرده است. دیپلماسی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: تقویت تولید هم نشان دهنده رفاه کارگران و هم سودآوری چرخه تولید است که پس از سال ها اتفاق افتاد.

عبدالملکی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 44 میلیون نفر به تامین اجتماعی وابسته هستند و بیش از 60 میلیون نفر به وزارت رفاه مراجعه می کنند، ادامه داد: هرکسی که مهارت لازم را داشته باشد هرگز بیکار نخواهد شد زیرا مهارت فراتر از سرمایه است.

وی یادآور شد: در سه ماهه اول سامانه کاریابی 120 هزار شغل توسط کارفرمایان در سایت وزارت رفاه اجتماعی ثبت شد، اما از سوی دیگر 20 هزار نفر متقاضی شغل بودند که از این تعداد 8 هزار نفر سرکار رفتند. مشکل اصلی این واقعیت که افراد در فرصت های شغلی شروع به کار نکرده اند، فقدان مهارت های لازم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در کمتر از یک ماه بیش از 74 هزار پروانه کسب صادر شده است که نشان می دهد اگر صدور مجوز را متوقف نکنیم مردم یاد می گیرند که چه کار کنند.

عبدالملکی تاکید کرد: پیشنهاد دادیم تعاونی هایی متشکل از هواداران استقلال و پرسپولیس تشکیل شود و سهام این دو باشگاه فروخته شود اما عده ای با دغدغه های خاص با اجرای این پیشنهاد مخالفت کردند.

وی در پایان با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات مردم نیازمند کمک گرفتن از مردم هستیم، گفت: مدیریت این دو باشگاه در قالب تعاونی ها باید به افرادی واگذار شود که مشکلات این دو باشگاه را حل کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید