طرح دوگانه قانون سهولت صدور پروانه کسب تصویب شد

طرح دوگانه قانون سهولت صدور پروانه کسب تصویب شد

طحناصف گفت: شورای نگهبان طرح دو تحقیق فوری برای تسهیل صدور پروانه کسب را مغایر با شرع و قانون اساسی ندانست.

طحناصف گفت: شورای نگهبان طرح دو تحقیق فوری برای تسهیل صدور پروانه کسب را مغایر با شرع و قانون اساسی ندانست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، هادی طحناصف در جلسه (چهارشنبه 18 شهریور 1401) طرح دو فوریتی رسیدگی به مواد (3)، (4) و (5) قانون تسهیل صدور پروانه کسب و کار را در توئیتی اعلام کرد. ) شورای نگهبان موازین شرعی و قانون اساسی به رسمیت شناخته نشد.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین در گفتگو با واحد مرکزی هابر گفت: اصل تصویب این قانون به چند ماه قبل برمی گردد و در قوه مجریه ابهامی در مورد آزمون وکیل در خصوص این قانون وجود داشت. : در خصوص تفسیر قانون بین قوه مجریه و مقننه اختلاف نظر وجود داشت و حتی در این زمینه نامه ای از رئیس قوه قضائیه به شورای اسلامی ارسال شد که در آن رئیس قوه قضاییه از شورا خواست تا این موضوع را روشن کنید.»

وی افزود: طی چند روز گذشته نظرات و دیدگاه های مختلفی در خصوص این تحقیق و تفحص به انحاء مختلف در شورای نگهبان به دست ما رسیده است و ما این نظرات را به دقت بررسی کرده ایم که طبیعتاً دیدگاه اعضای شورای نگهبان برای بررسی مصوبات است. تحت نگرش ناسازگاری شرعی و شرعی است.»

دیدگاهتان را بنویسید