صدور بیش از 74 هزار پروانه کسب/الگوی سهامداری جدید رونمایی می شود


ساعت: 16:24
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892751

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: از زمان ایجاد پرتال ملی صدور مجوز تاکنون بالغ بر 240 هزار درخواست صدور مجوز ارائه شده و بالغ بر 74 هزار پروانه کسب صادر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اروم نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه گفت: درآمد مالیاتی 3500 واحد تولیدی بزرگ. شرکت ها که بیش از 6 هزار میلیارد تومان برای توسعه استان ها به حساب آنها برگشت داده شد.

وی با اشاره به پرتال ملی صدور مجوز اظهار کرد: از زمان تاسیس پرتال ملی مجوز بیش از 240 هزار درخواست صدور مجوز ارائه شده و بیش از 74 هزار پروانه کسب صادر شده است.

هندوزی با تاکید بر وضعیت نامطلوب شاخص های اقتصادی در زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم، گفت: اولین هدف دولت مردمی در زمان روی کار آمدن این بود که نشان دهد حتی در شرایط بد اقتصادی نیز می توان تورم را کنترل کرد و گلوگاه های تولید را برطرف کرد. کشور را به ثبات نسبی اقتصادی رساند.

هندوزی با اشاره به اینکه کنترل نرخ ارز یک لنگر تاریخی است، خاطرنشان کرد: افزایش ارز موجب بی ثباتی بازار ارز شد و تاثیر مستقیمی بر قیمت سایر محصولات داشت که با کنترل ارز از این امر جلوگیری شد. نرخ.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به افزایش قیمت کالاها به دلیل جنگ در اوکراین یادآور شد: دولت چاره ای جز اصلاح یارانه ها و ترویج یارانه ها برای کنترل بازار ندارد تا قدرت تولید به کشاورزان داده شود و تولیدکنندگان داخلی برگردانده شوند. .

خاندوزی افزود: سیاست اقتصاد مقاومتی تولید نیازهای راهبردی کشور و محصولات راهبردی در حوزه اقتصاد داخلی است.

وی بیان کرد: در خردادماه شاهد افزایش قیمت محصولات بودیم و توانستیم این نوسان را در تیر و مرداد محدود کنیم و به شرایط ثبات اقتصادی که برای تولیدکننده و مصرف کننده رضایت بخش است برسیم.

وی با اشاره به اینکه دوات در راستای ارتقای تولید گام های متعددی برداشته است، افزود: ایجاد فرصت برای رونق تولیدکنندگان، ایجاد ثبات اقتصادی، ایجاد درگاه ملی صدور مجوز، رفع برخی موانع تولید، حفظ حریم خصوصی مردم در امور اقتصادی و گشایش در وب اطلاعات اقتصاد برای مردم یکی از این مراحل است.

وی با اشاره به اینکه منابع مالی هر استان باید در داخل استان هزینه شود، افزود: متأسفانه برخی از بانک های خصوصی این قانون را رعایت نمی کنند و منابع استان را در استان های دیگر هزینه می کنند که خلاف قانون است و این بانک ها این کار را خواهند کرد. معامله v تبدیل می شود

وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد: الگوی جدید مشارکت سهام عدالت در ماه های آینده معرفی می شود تا مردم و مراکز استان ها در آن نقش آفرینی کنند و سود کلانی نصیب مردم شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید