ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین بخشی از یک درگیری مسلحانه است


ساعت: 20:20
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1813207

رئیس جمهور روسیه روز شنبه در سخنرانی خود گفت: مسکو نمی تواند تهدیدات واقعی امنیت خود را نادیده بگیرد. تصمیم برای انجام عملیات ویژه در اوکراین دشوار بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز شنبه به نقل از اسپوتنیک گفت: تصمیم برای انجام عملیات ویژه در اوکراین دشوار بود.

رئیس جمهور روسیه افزود: مسکو تلاش کرده تا درگیری در اوکراین را به صورت مسالمت آمیز حل کند. باید به دونباس اجازه داده می شد که روسی صحبت کند و به شیوه خودش زندگی کند. برعکس محدودیت هایی را برای آنها وضع کردند.

پوتین گفت: اوکراین از زمان اتحاد جماهیر شوروی پتانسیل هسته ای و موشکی داشته است. آنها سعی می کردند این قدرت را افزایش دهند و از خارج کمک بخواهند، در این صورت سرنوشت روسیه متفاوت می شود. روسیه نمی تواند تهدیدات واقعی امنیت خود را نادیده بگیرد.

پوتین گفت: «مردم دونباس سگ های ولگرد نیستند. بین 13000 تا 14000 نفر کشته شدند. اما غرب ترجیح داد به مدت هشت سال متوجه این موضوع نشود. مقامات اوکراینی تاکنون حدود 6000 دانشجوی خارجی را در خارکف بازداشت کرده اند.

پوتین افزود: موضع غرب در قبال اوکراین یک تئاتر پوچ است و سیاه را سفید و سفید را سیاه می خواند. روسیه حضور جنگجویان خاورمیانه (غرب آسیا) در اوکراین را مشاهده کرده است، آنها از وسایل انتحاری علیه ارتش روسیه استفاده می کنند. اما شکست خوردند. تحریم ها علیه روسیه مانند اعلان جنگ است.

او گفت: «خواسته اصلی مسکو از کیف این است که غیرنظامی شود. اوکراین باید موضع بی طرفی بگیرد و از پیوستن آن به ناتو جلوگیری کند. ناتو همچنین از اوکراین دفاع می کند زیرا با روسیه روبرو است.

رئیس جمهور روسیه افزود: زمانی که لندن احتمال مداخله ناتو در اوضاع اوکراین را اعلام کرد، بازدارندگی هسته ای را در حالت آماده باش قرار دادیم. وضعیت نظامی کشور در صورت تهاجم خارجی به دستور رئیس جمهور انجام می شود اما ما در چنین وضعیتی نیستیم و امیدوارم نباشیم.

پوتین همچنین درباره منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین گفت: روسیه اجرای آن در اوکراین توسط هر کشوری را بخشی از یک درگیری مسلحانه تلقی کرده و تصمیم مقتضی را اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این مقام روسی افزود: مسکو از قدرت کافی برای دستیابی به اهداف عملیات ویژه در اوکراین با نیروهای فعال ارتش روسیه برخوردار است. تخریب زیرساخت های نظامی اوکراین تقریباً کامل شده است. در بخشی از عملیات ویژه در اوکراین، تمامی زیرساخت های نظامی و دفاع هوایی این کشور منهدم شد. ارتش روسیه تمام وظایف خود را انجام خواهد داد. عملیات در اوکراین طبق برنامه های ستاد کل پیش می رود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید