ایجاد 50000 مرکز صلح و سازش در مساجد و محلات


ساعت: 16:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۹
کد خبر: 1919047

رئیس بسیج فقها از راه اندازی 50 هزار مرکز صلح و سازش در پایگاه های مقاومت مساجد و محلات خبر داد و گفت: این طرح با آموزش توانمندسازی و صدور مجوز برای داوری و میانجی گری روند صلح و سازش را تسهیل کرده و کاهش داده است. تعداد پرونده ها، ورود به آن سیستم قضایی را تضمین می کند.

سهراب انبارکی، رئیس بسیج حقوق دانان در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی وی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا به عملکرد این سازمان در سال جاری اشاره کرد و گفت: این سازمان با اجرای طرح هر مسجد، معاونت حقوقی از طریق مشاوره حقوقی رایگان مردم را با حقوق شهروندی آشنا می کند. و راه اندازی واحدهای آموزشی پایه قانونی

انبارکی همچنین گفت: طرح مصباح در 50 هزار پایگاه مقاومت در سراسر کشور با مساعدت بسیج محلات در مدت سه سال و مصالحه در پایگاه های مقاومت مساجد و محلات اجرا می شود و از طریق آموزش توانمندسازی و صدور مجوز داوری، روند صلح و سازش را تسهیل می کند. میانجیگری و ایجاد زمینه برای کاهش تعداد پرونده های وارد شده به دستگاه قضایی.

وی در ادامه افزود: این نهاد با همکاری خیرین سپاه بسیج، سازمان زندان ها و دادگستری استان امکان آزادی 2800 زندانی جرائم غیرعمد و 4.55 نفر از این زندانیان در سال جاری را فراهم کرد. . در طرح احرار قیمت آزادسازی 378 میلیارد تومان بود که 64 میلیارد آن از خیرین جمع آوری شد و مابقی با رضایت طلبکاران با صلح و سازش نیروهای بسیجی انجام شد.

رئیس بسیج حقوقدانان این سازمان با همکاری سازمان بازرسی کل کشور، سازمان تعزیرات و سازمان های نظارتی در شناسایی، آموزش و توانمندسازی حقوق یاران مفسد اپوزیسیون در سطح مقاومت برادر و خواهر نقش آفرینی کنند. پایگاه ها و لایه های مراکز مبارزه با فساد و غیره.

انبارکی در ادامه تصریح کرد: ایجاد کارگروه حقوقی و مشاوران تعاملی برای رفع موانع قانونی تولید از کارخانه ها و واحدهای تولیدی با تعامل با بسیج صنعت و دستگاه قضایی که منجر به راه اندازی مجدد 125 کارگاه و کارخانه اصلاح شده شد.

رئیس سازمان بسیج فقها در پایان تصریح کرد: این نهاد با استفاده از تعداد زیادی از حقوقدانان انقلابی و بسیجی به بررسی ابعاد حقوقی بین المللی با همکاری کانون حقوق بشر قوه قضاییه وزارت امور خارجه از جمله محکومیت استکبار در تحریم های سرکوبگرانه می پردازد. در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غیره و تشکیل پرونده در دادگاه های بین المللی برای قتل ناجوانمردانه حاج قاسم سلیمانی و غواصان شهید.

باید بگویم؛ به مناسبت هفته پژوهش، نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی با حضور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، معاون و مدیران کل سازمان، سرتیپ دوم مسلم یعقوبی، معاون حقوقی و قضایی و امور مجلس آجا و امیر خلعت بری معاون علمی، تحقیقات و فناوری آجا و سهراب انبارکی رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور آغاز به کار کردند.


3605d9ed 7f8d 4c53 8726 06967847ba11 خبر خاکستری0cfcdb44 d025 4e2c af02 0e5ca11827b4 خبر خاکستری

دیدگاهتان را بنویسید