ایران، روسیه و چین دولت بایدن را به چالش کشیده اند

ساعت: 18:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۰
کد خبر: 1791339

معاون سابق رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعتراف کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از سوی ایران، روسیه و چین به چالش کشیده شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معاون سابق رئیس دفتر و تحلیلگر ارشد شبکه خبری آمریکا اعتراف کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از سوی ایران، روسیه و چین به چالش کشیده شده است.

ژنرال جک کین، تحلیلگر ارشد استراتژیک فاکس نیوز و معاون سابق رئیس ستاد ارتش ایالات متحده، روز جمعه گفت که خروج ایالات متحده از افغانستان امتیازات ایالات متحده را از بایدن در حالی که نیروهای روسی در مرزهای اوکراین جمع می شوند، افزایش داده است.

ژنرال جک کین گفت: “من معتقدم که این دولت توسط روسیه، ایران و چین تحریک می شود.” آنها دولت بایدن را به عنوان یک تسلی می‌دانند که می‌توان از آن استفاده کرد و قطعاً از زمان فروپاشی افغانستان به عاملی تسریع‌کننده برای دشمنان ما تبدیل شده است که آن را جدی‌تر بگیرند. می بینید که در مرز اوکراین و روسیه با 110 هزار سرباز چه می گذرد.

یک اندیشکده آمریکایی اخیرا با استناد به اتحاد قوی ایران، روسیه و چین نوشته است که رسمی شدن همکاری باز و رو به رشد ایران، روسیه و چین نشان دهنده تقویت اتحاد قوی ضد آمریکایی است.

به گزارش وب سایت Real Clear Defense، دیوید وو، تحلیلگر ارشد اقتصادی آمریکا در بخشی از این گزارش نوشت: ایران با حمایت چین و روسیه وارد دور جدیدی از مذاکرات در وین می شود. آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اخیراً در تماسی تلفنی درباره توافقنامه مشارکت استراتژیک مشابه آنچه ایران در اوایل سال جاری با چین امضا کرد، گفتگو کردند.

در قسمت دیگر این مقاله، لازم نیست یک دانشمند علوم سیاسی باشید تا متوجه شوید که ظهور محور چین-ایران-روسیه برای به چالش کشیدن نظم بین المللی پس از جنگ سرد (به ظاهر آمریکا) مهمترین تحول ژئوپلیتیکی است. دهه دوم

رسمی شدن همکاری باز و رو به رشد بین سه کشور نشان می دهد که پیوستن به ائتلاف به آنها کمک می کند تا به اهداف کلی و فردی بیشتری دست یابند، خواه سقوط دلار آمریکا به عنوان ارز جهانی، خط لوله سیار استریم 2 (روسیه) یا موضوع تایوان با چین یا عزم ایران برای تبدیل شدن به یک قدرت هسته ای.

نویسنده ادامه داد: متأسفانه دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نه تنها این اطمینان را نداشت که او دیدگاه راهبردی برای مخالفت با این اتحادیه دارد، بلکه هر کاری که این دولت در 11 ماه گذشته انجام داده با شکست مواجه شده است. خروج عجولانه از افغانستان به تشویق آشکار تایوان برای پیوستن به سازمان‌های بین‌المللی تنها به تقویت این اتحاد قدرتمند ضد آمریکایی کمک می‌کند.

انتهای پیام/ م

دیدگاهتان را بنویسید