هنرمندان باید در حل چالش هایی مانند چالش آب نقش آفرینی کنند/ بومی ها در موسیقی مورد ارزیابی قرار نگرفته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تشکر. هنرمندان رسالت بزرگی در جامعه دارند و در فعالیت هنری خود باید به این رسالت عمل کنند و با آثار خود مشکلات جامعه را حل کنند و برای آنها راهکار ارائه دهند.

افروغ افزود: هنر باید بتواند گره گشای جامعه باشد و صرفاً مسائلی را مطرح نکند، مثلاً در شرایطی که بوشهر با چالشی مانند کم آبی مواجه است، هنرمندان باید در آثار خود راه حلی برای این معضل ارائه کنند. “

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: باید بین جامعه و هنرمندان پیوند وجود داشته باشد و رسیدگی به مشکلات جامعه و ارائه راهکار برای حل معضل باعث ایجاد پیوند بین هنرمندان و جامعه می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا هنرمندان باید اتاق فکری تشکیل دهند و با طرح مشکلات اجتماعی و سایر مشکلات جامعه راه حلی برای آن ارائه دهند که این مهم ترین رسالت هنرمندان است.

افروغ گفت: تحول ایران با سازهای هنری آغاز شد و برای اولین بار در قالب سرود و ترانه ظاهر شد.

مدیر کل فرهنگ و جهت گیری اسلامی استان بوشهر گفت: در بوشهر به جوانان بومی در عرصه موسیقی بها داده نمی شد و به آنها توجه نمی شد و رضایت بیشتری نسبت به افراد غیربومی داشتند. این رویه باید تغییر کند و جوانان ما باید مورد حمایت قرار گیرند تا حرف هایشان شنیده شود.

در این مراسم از هنرمندان برتر استان در جشنواره ملی موسیقی جوان تقدیر شد.

انتهای پیام//

دیدگاهتان را بنویسید