ایران آماده همکاری برای پایان دادن به جنگ در اروپا است


ساعت: 15:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۳
کد خبر: 1901427

در دیدار با رئیس کمیته سیاست خارجی پارلمان مجارستان

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در دیدار با رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس مجارستان گفت: ایران آماده همکاری برای پایان دادن به جنگ در اروپا است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه که در راس هیاتی به مجارستان سفر کرده بود، با حضور در پارلمان مجارستان با ژولیت نمت رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس مجارستان دیدار و گفتگو کرد.

معاون وزیر امور خارجه وقوع جنگ در اروپا را نه تنها عامل تشدید تنش بین کشورهای اروپایی، بلکه تهدیدی برای امنیت انرژی و امنیت غذایی جهان دانست و تصریح کرد: با توجه به همسویی ایران و مجارستان در مقابله جنگ و با توجه به اینکه ایران با روسیه و مجارستان همسایه اوکراین است، باید تلاش کرد تا روند کنونی اروپا از «درگیری و درگیری مسلحانه» به «میز گفتگو» تغییر یابد.

وی حضور هیات ایرانی در پارلمان مجارستان را نشانگر علاقه ویژه کشورمان به روابط پارلمانی دانست و نقش مهم مجالس را در توسعه و تقویت روابط دوجانبه ارزیابی کرد.

رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس مجارستان با ابراز امیدواری از تبادل هیئت های پارلمانی دو کشور گفت: نقش تعیین کننده ایران در ثبات و امنیت منطقه غیرقابل انکار است و به همین دلیل مجارستان برای تقویت روابط با ایران اهمیت ویژه ای قائل است. .

دیدگاهتان را بنویسید