ایران آماده ایفای نقش فعال در پایان دادن به جنگ در اوکراین است

ساعت: 22:21
تاریخ ارسال: 1301/10/21
کد خبر: 1922407

رئیس جمهور گفت: ایران آماده ایفای نقش فعال و سازنده در پایان دادن به جنگ اوکراین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، بر گسترش مستمر همکاری‌های اقتصادی دو کشور به‌ویژه در زمینه‌های ترانزیت و انرژی تاکید کرد و این همکاری‌ها را نهادینه‌سازی روابط سودمند برای دو کشور دانست. ملت های هر دو طرف، به عنوان و برای کشورهای منطقه.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه تنها با همکاری و هماهنگی می توان مشکلات منطقه ای از جمله در قفقاز و سوریه را حل کرد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر تقویت همگرایی منطقه ای و آسیب مداخلات خارجی تاکید دارد. .

رئیسی در خصوص تلاش برای حل مشکلات سوریه نیز بر محوریت چارچوب «آستانه» و آمادگی کشورمان برای ایفای نقش فعال و سازنده در پایان دادن به درگیری ها و برقراری صلح در اوکراین تاکید کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این گفت وگوی تلفنی همکاری های همه جانبه اقتصادی را برای روابط دو کشور بسیار مفید دانست و افزود: گسترش ظرفیت و همکاری های دو کشور از جمله در حوزه ترانزیت و انرژی مفید است. برای اقتصادها از کل منطقه اوراسیا

پوتین در بخشی دیگر از سخنان خود از ابتکار ایران برای برقراری صلح در اوکراین استقبال کرد و بر هماهنگی برای حل مشکلات سوریه در چارچوب «آستانه» تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید