عضویت در ناتو راه فرار اوکراین برای پایان دادن به جنگ است


ساعت: 10:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۲
کد خبر: 1815080

یکی از اعضای کمیته امنیت ملی پارلمان گفت که خروج اوکراین از ناتو می تواند راهی برای پایان دادن به تهاجم نظامی روسیه باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شهریار حیدری در گفتگو با شبکه خبری تهران وی با اشاره به درس‌های تهاجم نظامی روسیه به اوکراین برای سایر نقاط جهان، گفت: اولین درس این بود که اوکراین در شرایطی فریب آمریکا، انگلیس و غرب را خورد که قول دادند در صورت تامین امنیت اوکراین لازم است. . “

وی گفت: اما می بینیم که متفقین به ویژه ناتو امنیت اوکراین را تامین نکرده اند و امروز با خلع سلاح کامل قادر به مقاومت در برابر حملات روسیه نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: این درس بزرگی برای کشورهای جهان است که بدانند به آمریکا، انگلیس و غرب اعتمادی نیست و در مواقع نیاز در امان نیستند.

حیدری گفت: از سوی دیگر فروش تسلیحات از غرب به اوکراین در حالی که این کشور نیازمند کمک غرب، آمریکا و انگلیس است و در بدترین شرایط قرار دارد نشان می دهد که غرب در این جنگ به دنبال بهره برداری از اوکراین است. منابع مالی ” هستند.

وی گفت: بنابراین با وجود درس‌های این جنگ، به نظر می‌رسد اوکراین باید در نگرش خود نسبت به اعتماد به غرب تجدیدنظر کند و به دنبال حل مشکلات خود با روسیه از طریق دیپلماسی باشد.

یکی از اعضای کمیته امنیت ملی مجلس گفت: معتقدم کودتای نظامی باید آخرین راه حل برای تحقق خواسته ها باشد، بنابراین بهتر است روسیه و اوکراین مشکلات خود را از طریق دیپلماسی حل کنند.

حیدری در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت جنگ روسیه و اوکراین گفت: روسیه به عنوان کشوری قدرتمند همواره با برنامه ریزی حساب شده عمل کرده و معمولا با عملیات نظامی به اهداف سیاسی خود می رسد.

وی افزود: همانطور که می بینیم در تهاجم اخیر به اوکراین، روسیه با کمک چچن و از راه های دیگر زمینه را برای مخالفت با این دولت فراهم کرد و این اوکراین است که در بحبوحه ناتوانی خود، باید از روس ها تبعیت کند.”

وی گفت: از سوی دیگر، قدرت اوکراین دیگر برای کشورهای غربی و اروپایی معنا ندارد، بنابراین خروج این کشور از پیوستن به ناتو می تواند یکی از راه های فرار از جنگ باشد.

حیدری گفت: از سوی دیگر در حالی که اوکراین فاقد قدرت و توان دفاعی است، نمی تواند به ناتو و اتحادیه اروپا بپیوندد.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید