ایران از جام جهانی 2022 قطر در 3 منطقه حمایت می کند / جزیره کیش نقطه کانونی ماست


ساعت: 08:39
تاریخ انتشار: 21.01.1401
کد خبر: 1820804

حمایت ایران از این رویداد در دستور کار است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: جزیره کیش در حمایت از این رویداد کانون توجه ایران خواهد بود اما تمامی استان های ساحلی و فراساحلی می توانند در جام جهانی 2022 قطر در نقش کشورمان حضور داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با حضور در جزیره کیش گفت: جام جهانی یکی از رویدادهای مهم و تاثیرگذار در عرصه بین المللی است. در سفر رئیس جمهور کشورمان به قطر، حمایت ایران از این رویداد در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: بر اساس توافقات اولیه در سفر آیت الله رییسی به قطر و دیدار با امیر آن کشور، اسکان، حمل و نقل هوایی و دریایی برخی از مسافران و گردشگران از جام جهانی فوتبال 2022 از جمله حمایت های ایران خواهد بود. این رخداد. ” .

قاسمی با بیان اینکه در روزهای 22 و 22 فروردین ماه جلسات مختلفی با نمایندگان قطر از جمله وزیر حمل‌ونقل و ارتباطات برگزار می‌شود، گفت: جزیره کیش به جز تمامی استان‌های ساحلی و غیرساحلی، محور ایران برای حمایت از این رویداد خواهد بود. سواحل نزدیک به آب های همیشه در حال تغییر خلیج فارس ممکن است به نقش آفرینی کشورمان در جام جهانی فوتبال 2022 قطر کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی و وزارت حمل و نقل و ارتباطات دولت قطر مهمترین دستگاه های همکاری در حمایت از این رویداد هستند، تاکید کرد: تمامی برنامه ها در ایران با همکاری سایر وزارتخانه ها مانند امور خارجه انجام می شود. امور، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ورزش و جوانان.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طی این حمایت، حمل و نقل هوایی سهم قابل توجهی از مسافران از جزیره کیش به دوحه و برگشت بر عهده شرکت های هواپیمایی ایرانی خواهد بود.

باید بگویم؛ فاصله جزیره کیش تا قطر 270 کیلومتر است که زمان سفر از این جزیره تا دوحه با هواپیما حدود 40 دقیقه و با قایق پنج تا شش ساعت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید