ایران از زمان پیروزی انقلاب پیشرفت زیادی داشته است/ روابط ما با دنیا یک موضوع راهبردی است


ساعت: 13:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۱
کد خبر: 1807613

ما برای تعامل حداکثری با کشورهای همسایه و دوست تلاش می کنیم

وی گفت: رویکرد ما به روابط با جهان به ویژه با همسایگان، یک موضوع تاکتیکی نیست بلکه یک موضوع راهبردی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز (پنجشنبه 21 بهمن) در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در دیدار سفرای کشورهای خارجی در تهران، از همه سفرا، نمایندگان کشورها و نمایندگان کشور تجلیل کرد. سازمان های بین المللی. با صلح، آرامش و ظهور مضامین بزرگ انسانی در تمام نقاط جهان.

وی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران این روزها چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می گیرند، افزودند: این انقلاب محصول ایمان عمیق مردم به مبانی و ارزش های متعالی اسلام، آزادی، عدالت است. و رهبری هوشمند.”

رئیس جمهور گفت: تفکر راهبردی جمهوری اسلامی ایران ریشه در مکتب امام خمینی (ره)، بنیانگذار انقلاب اسلامی و مفهوم اسلام ناب محمدی دارد. ویژگی منحصر به فرد امام بزرگوار ما این است که توانسته در دنیای متلاطم سیاست و در منطقه و جهان هویت جدیدی به نام جمهوری اسلامی یا مردم سالاری دینی ایجاد کند.

رئیسی پیام روشن انقلاب اسلامی را نفی هژمونی و سلطه، عدم مداخله قدرت های جهانی در امور داخلی ملت های مستقل، حمایت از مستضعفان، حق تعیین سرنوشت و استقلال در اپوزیسیون داخلی عنوان می کند و ایران همچنان مصمم است. با آرمان هایش

وی جامعیت، پویایی و هوشمندی را از ویژگی های سیاست خارجی جمهوری اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: سیاست خارجی دولت مردمی از بدو پیدایش بر اساس اصول و ارزش های مندرج در قانون اساسی و بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، هم پیمانان است. و همپیمانان، «توجه به ظرفیت سازمان های منطقه ای و بین المللی» و «توسعه دیپلماسی اقتصادی» که خوشبختانه گام های خوبی در این راستا برداشته ایم.

رئیس جمهور گفت: دولت سیزدهم از زمان روی کار آمدن خود صداقت خود را در تقویت روابط و روابط دوستانه با همسایگان و سایر شرکای بین المللی نشان داده است. تلاش های ما برای رویکرد جدید دیپلماسی، فصل جدیدی را در همکاری یا ایجاد چندجانبه گرایی به ویژه در محیط پیرامونی به منظور حفظ امنیت و ثبات منطقه ای و فرامنطقه ای و رفع نیازهای متقابل می گشاید.

رئیسی افزود: در این راستا بخش مهمی از توافقنامه مشارکت راهبردی 25 ساله با جمهوری خلق چین را محقق کرده ایم. ما توافق مشابهی با فدراسیون روسیه در دستور کار داریم، در حال تقویت همکاری با اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستیم و شما عضو دائمی سازمان همکاری خواهید شد.» ما وارد شانگهای شدیم.

وی ادامه داد: همچنین گام های موثری در جهت بهبود روابط با همه همسایگان برداشته ایم و با تقویت بنادر و کریدورهای ترانزیتی زمینه را برای توسعه و گسترش همکاری ها با همسایگان هموار کرده ایم.

رئیس جمهور افزود: اگرچه توسعه روابط با کشورهای همسایه و آسیا و تشدید دیپلماسی اقتصادی با اولویت دادن به اقتصاد در روابط خارجی به ویژه با شرکای آسیایی یکی از اولویت های دستگاه دیپلماسی است، اما به دلیل متوازن، پویا و سیاست خارجی هوشمند، توجه ویژه. ما در حال تعمیق روابط و افزایش همکاری ها به منظور استفاده از ظرفیت متقابل با سایر مناطق جغرافیایی مانند آفریقا، آمریکای لاتین و اروپا هستیم.

وی افزود: تلاش داریم با نگاهی واقع بینانه و به دور از هرگونه تأثیر عوامل خارجی و خارجی، ارتباطی منسجم و مستمر با مناطق جغرافیایی و متناسب با وزن استراتژیک، موقعیت سیاسی، اقتصادی و تجاری هر منطقه برقرار و عملیاتی کنیم. متغیرهای غیر ضروری.”

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران که در شرایط حساس و مهم سیاسی و اقتصادی و با سواحل وسیع و ظرفیت بسیار بالا به ویژه در حوزه های ترانزیت، انرژی، تجارت، کشاورزی، صنعت و فناوری قرار دارد، علاقمند است. در ایجاد و تداوم فضای جدید همکاری و روابط پربار با کشورهای همسایه، اطراف و دوست به منظور تامین نیازها و منافع متقابل بر اساس سیاست تعامل حداکثری.

وی ادامه داد: فرصت های سرمایه گذاری منحصر به فرد، بازار داخلی مناسب، موقعیت جغرافیایی ممتاز همراه با امنیت داخلی پایدار و مستمر، شرایط مناسب برای اتصالات ترانزیتی و عبور خطوط انرژی و فرصتی برای ارتقای کمی و کیفی تجارت در ایران. “

رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه اخیر پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با اتکا به دانش بومی و تلاش بی وقفه علیرغم راه دشواری که در پیش دارد، در بسیاری از عرصه های علمی و فناوری گام های بلندی برداشته است. فشار و تحریم های دست و پا گیر وی گفت: امروز در این جایگاه و با نگاه مسئولانه به ارتقای علم، فناوری و دستاوردهای جامعه بشری، آمادگی داریم تجربیات علمی خود را با مشارکت کشورهای دوست و برادر به اشتراک بگذاریم. برای توسعه روابط و تعمیق روابط استفاده کنید.

رئیسی با اشاره به اینکه بسیاری از نیروهای مسلط در تلاش هستند تا ایران را از موقعیت مناسب بازدارند، افزود: با این حال جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه تلاش های بومی و غنی از تاریخ، تمدن و فرهنگ یک واقعیت انکارناپذیر است. سیاست منطقه، جهان و کشوری دوست، شریک قابل اعتماد و کانونی ویژه برای همگرایی اقتصادی با همسایگان و سایر شرکای بین المللی است.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید