ایران از نظر طب سنتی/روستاهای بهداشتی رتبه چهارم جهان را دارد


ساعت: 15:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۹
کد خبر: 1898603

رئیس گروه طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران در زمینه طب سنتی رتبه چهارم را دارد و این دستاورد قابل توجه در سال های آینده ارتقا خواهد یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نفیسه حسینی یکتا روز سه شنبه در نشست خبری که در دانشکده علوم پزشکی ایران در تهران برگزار شد، افزود: بیش از 17 هزار عنوان کتاب در رشته طب سنتی ایران داریم و طب ایرانی مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است.

وی بیان کرد: از سال 1385 دانشکده های طب سنتی در دانشگاه های علوم پزشکی راه اندازی شد و پذیرش دانشجوی دکتری طب سنتی از بین پزشکان عمومی و متخصص انجام می شود و فارغ التحصیلان رشته داروسازی عمومی نیز می توانند در این رشته تحصیل کنند.

حسینی یکتا ادامه داد: در سطح دانشگاه علوم پزشکی 12 گروه و هشت دانشکده داریم و تاکنون 400 نفر در رشته طب سنتی ایران فارغ التحصیل شده اند و تلاش می کنیم نیروی انسانی فعال در این صنعت را گسترش دهیم.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت به موضوع گردشگری سلامت در حوزه طب ایرانی اشاره کرد و گفت: گردشگری سلامت باید در حوزه طب ایرانی مورد توجه قرار گیرد زیرا با ظرفیتی که در این طب وجود دارد، رونق آن می تواند در زمینه های مختلف نقش آفرینی کند.

وی افزود: 11 اقلیم در دنیا و 300 نوع طب در کشور ما وجود دارد که با بهره گیری از دانش طب سنتی ایران و ارتقای آموزش در این زمینه می توان از پتانسیل آن در حوزه گردشگری سلامت و طبیعت درمانی استفاده کرد. هدف ما این است که توضیح دهیم برای تحقق این امر چه چیزی لازم است تا رشته طب ایرانی در توسعه گردشگری سلامت موثر باشد.

حسینی یکتا تصریح کرد: در زمینه استفاده از طب ایرانی اسناد بسیار باکیفیت داریم، سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است، در دانشکده های علوم پزشکی استفاده می شود و سعی داریم از تجربیات اساتید و بزرگان در رواج طب ایرانی استفاده کنیم.- از طب سنتی استفاده کنیم.



ایران در زمینه طب سنتی ایران رتبه چهارم جهان را دارد

دیاکو عباسی رئیس گردشگری سلامت کشور نیز در این نشست گفت: حجم گردشگری سلامت در دنیا حدود 200 میلیارد دلار است که با توجه به ظرفیت بالایی که از نظر گیاهان دارویی و طب سنتی ایران دارد، کشورمان می تواند رقابت بین المللی با سایر کشورها در این زمینه باشد.

ایجاد دهکده های سلامت

وی گفت: وزارتخانه های بهداشت، امور خارجه و گردشگری نقش مهمی در ترویج گردشگری سلامت دارند و باید روستاهای سلامت و تندرستی در ایران مانند امارات، ترکیه، هند و عمان ایجاد شود.

عباسی به فعالیت و ساماندهی استارت آپ های گردشگری اشاره کرد و گفت: آموزش استارت آپ های گردشگری باید ارتقا یابد که در هیات مدیره گردشگری سلامت به دنبال آموزش و توانمندسازی آنها هستیم.

رویداد کارآفرینی ساروبان با هدف ایجاد شبکه‌ها و هم‌افزایی، بررسی ایده‌ها و پیشنهادات، بررسی فرصت‌ها و چالش‌ها و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و طب ایرانی، سوم و چهارم آبان ماه در هتل قلب برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید