ایران اولین کشور مسلمانی است که ماهواره پرتاب کرد


ساعت: 13:22
تاریخ انتشار: 1400/12/17
کد خبر: 1814002

سرلشکر سلام با تاکید بر اینکه سفرهای فضایی یکی از معیارها و شاخص های کشورهای پیشرفته جهان است، گفت: و قرار دادن ماهواره ها در مدار یک افتخار و جهاد بزرگ است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور 2 همزمان با سراسر کشور، این موفقیت را به فرماندهان، مسئولان، دانشمندان و فعالان عرصه جهاد علم و فناوری تبریک گفت. عید فطر . . اعیاد و ایام فرخنده شعبان گفت: خداوند متعال را شاکریم که موهبت بزرگ و توفیق بزرگی را به ملت ایران عطا کرد و صمیمانه اعلام می دارم که این چیزی جز نصرت و نصرت الهی نیست که در چنین شرایطی موهبت بزرگی هستید. خبر . شما برای ملت بسیار شادی و افتخار می کنید.

سرلشکر سلام با تاکید بر اینکه حضور در فضا یکی از معیارها و شاخص های کشورهای پیشرفته جهان است، گفت: اینکه می توانیم دوباره به آسمان نگاه کنیم و از فضا به زمین نگاه کنیم، پیشرفت بزرگی است.

وی افزود: به نام ملت مسلمان و نظام اسلامی در فضای تحریم‌های گسترده بین‌المللی، فرزندان ملت ایران در سپاه با اتکای مؤمنانه و قابل اعتماد بر ذهن‌های پویا و خلاق آسمان‌ها را شکافتند و ماهواره‌ها را در مدار قرار دادند. « افتخار و جهاد بزرگی است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اولین کشور مسلمانی بود که ماهواره به فضا پرتاب کرد، گفت: در سال های اخیر در این فضای تحریمی توانسته اند این گام را بردارند. تبریک می گویم.

سرلشکر سلامی گفت: این اتفاق و دستاورد مهم فقط یک اقدام فنی نیست، بلکه غلبه بر اراده ای است که می خواست ما را در زمین حبس کند. ما امروز موفق شدیم بر دشمن و این فناوری و دانش پیچیده غلبه کنیم.» نوآور باشید و آن را به یک محصول موفق تبدیل کنید.

وی گفت: این دستاورد به معنای پیروزی ما در نبرد فناوری بر دشمنانی است که می خواستند ما را حفظ کنند و به معنای پیروزی آشکار و پیروزی است که نصیب رهبر عزیز و کبیر انقلاب اسلامی، ملت عزیز و عزیز خواهد شد. تبریک به شریف ایران و همه مسلمانان.

فرمانده کل سپاه در پایان تاکید کرد: امیدوارم سلسله پرتاب هایی که در راهبرد اقامت در فضا طراحی کرده ایم، همگی در زمان خود با موفقیت انجام شود مانند این موفقیت.

منبع: سپاه نیوز

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید