ایران بر اهمیت رایزنی با روسیه در قالب اوپک پلاس تاکید می کند


ساعت: 11:18
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1808050

سفیر ایران در روسیه بر اهمیت رایزنی های ایران و روسیه در قالب اوپک پلاس تاکید کرد و گفت: قیمت نفت باید واقع بینانه باشد و در راستای منافع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه روز جمعه در بیانیه ای رایزنی های تهران و مسکو در قالب اوپک پلاس را بسیار مهم دانست و ابراز امیدواری کرد که این رایزنی ها ادامه یابد.

وی در کنفرانس خبری آنلاین به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمهوری اسلامی صحبت کرد.

جلالی گفت: ایران در جلسات اوپک و همچنین در قالب اوپک پلاس حضور بسیار موثری دارد. رایزنی هایی با کشورهای مختلف در این زمینه داشته و خواهیم داشت. ما معتقدیم رایزنی های ایران و روسیه به ویژه در قالب اوپک پلاس بسیار مهم بود و این رایزنی ها می تواند در دوره جدید نیز ادامه یابد.

وزیران اوپک برنامه تولید نفت خود را برای ماه فوریه تمدید کردند

جلالی در پاسخ به این سوال که در صورت موفقیت مذاکرات هسته ای و لغو تحریم ها، ایران چه انتظاری از نفت دارد، گفت: قیمت نفت به عوامل زیادی از جمله عرضه و تقاضا، اراده خریداران و فروشندگان و موارد دیگر بستگی دارد.

وی گفت: البته همه اینها بر قیمت نفت تأثیر می گذارد، بنابراین معتقدیم قیمت نفت باید واقع بینانه باشد و منافع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را تامین کند.

انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری دایس

دیدگاهتان را بنویسید