ایران جزو 10 کشور دارای فریزر وکیوم است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; با افزایش تحریم ها از سوی غرب، واردات بسیاری از تجهیزات مورد استفاده در صنایع مختلف با مشکل مواجه شده است، این مشکل نخبگان و جوانان متخصص کشورمان را بر آن داشته تا بر اساس دانش ایرانی بر تحریم ها فائق آیند و انحصار بسیاری از تجهیزات را محدود کنند. دست چندین کشور باید می شکست.

در این میان متخصصان اراکی با جانمایی وکیوم فریزر گام مهمی در این زمینه برداشته اند.


ایران را شامل می شود10 خشک کن فریزر وکیوم کشور

تلاش شبانه روزی حدود 30 نفر از متخصصان جوان ایرانی از دانشگاه اراک برای تولید محصولات دانش بنیان سرانجام در آذرماه 1395 محقق شد تا کشورمان جزو 10 کشور برتر صاحب این فناوری باشد.

قبلاً این فناوری محدود به چند کشور محدود غربی بود و در ایران فقط در یک آزمایشگاه بسیار کوچک آزمایش می شد و در اندازه های بزرگتر از 10 کیلوگرم سابقه نداشت، اما اکنون این دستگاه می تواند روزانه تا دو تن محصول تولید کند. به آرامی

جالب اینجاست که وکیوم فریزر در لیست تحریم های سرکوبگر قرار داشت و مدل های موجود در کشور با توجه به قدمت خود هزینه هایی را به همراه داشت که با تلاش متخصصان داخلی بومی سازی شد.


42f6cb34 e5a7 4178 94be a1091f4a95c6 خبر خاکستری

خشک کردن محصولات و مواد غذایی با این دستگاه علاوه بر کاهش حجم مواد، ماندگاری آنها را تا بیست و پنج سال بدون هیچ گونه مواد نگهدارنده و یخچال تضمین می کند. این دستگاه در صنعت داروسازی نیز کاربرد دارد.

در صورت تولید انبوه، هر دستگاه زمینه اشتغال ده نفر را فراهم می کند و سالانه از خروج میلیون ها دلار ارز جلوگیری می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید