یزد جزو استان های دارای تغذیه ناسالم است/ یزد بدترین استان کشور است


ساعت: 13:25
تاریخ ارسال: 05/03/1401
کد خبر: 1885307

شریفی معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: استان یزد بر اساس شاخص های تغذیه ای رتبه بیست و هشتم کشور را از نظر مصرف میوه کافی در هفته به خود اختصاص داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود شریفی با اشاره به شیوع بالای بیماری های غیرواگیر در استان یزد گفت: استان یزد بر اساس آخرین بررسی ها رتبه دوم کشوری را از نظر فشار خون بالا دارد و با توجه به شاخص هموگلوبین A1C رتبه اول را در کشور دارد. او نظر دیابت دارد.

وی افزود: عوامل مختلفی در زمینه این بیماری ها نقش مهمی ایفا می کنند و بحث ژنتیک همیشه مورد استقبال قرار می گیرد و افراد با ژنتیک های مختلف پتانسیل ابتلا به بیماری های مختلف را دارند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد با اشاره به بررسی ها و مطالعات کشوری انجام شده در زمینه بیماری های غیرواگیر گفت: عوامل محیطی و رفتاری مهم ترین عوامل ابتلا به بیماری های غیرواگیر از جمله دیابت و فشار خون هستند. ، که در بین جوامع متفاوت است.

شریفی تصریح کرد: در مطالعات STEPS انجام شده در سال 1400، عوامل خطر بیماری های غیرواگیر بررسی شد و با توجه به شاخص BMI و عدد بالای 30 که نشان دهنده شاخص چاقی است، استان یزد رتبه یازدهم کشور را در این زمینه دارد. .

وی افزود: استان یزد از نظر کمبود فعالیت بدنی رتبه اول کشور را دارد و بر اساس شاخص های تغذیه ای رتبه 28 کشور از نظر مصرف میوه کافی در هفته و رتبه 26 کشور را در مصرف سبزی کافی دارد. در هفته.

وی افزود: با توجه به آمار ارائه شده عوامل رفتاری باید بیش از عوامل محیطی مورد توجه قرار گیرد و در جامعه با اجرای برنامه های مراقبتی و آموزشی سبک رفتاری سعی شود سبک زندگی خود را تغییر داده، این بیماری ها کاهش یابد. می تواند در جامعه فراهم شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید