ایران در زمینه ساخت و توسعه در کنار ونزوئلا ایستاده است

زمان: 21:23
تاریخ انتشار: 1400/07/26
کد خبر: 1777261

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: همانطور که ایران در مرحله مقاومت در کنار ونزوئلا قرار گرفت ، در زمینه ساخت و ساز و توسعه اقتصادی نیز در کنار ونزوئلا قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن رضایی ، معاون رئیس جمهور در امور اقتصادی ، ظهر دوشنبه در دیدار با فلیکس پلانسیا گونزالس ، وزیر امور خارجه ونزوئلا ، گفت که زمان آن رسیده است که دولت و مردم ونزوئلا نشان دهند که در ساخت و ساز و اقتصاد به اندازه خودشان توانمند هستند. ” وی گفت: “ایران در مرحله مقاومت با شما بود ، در زمینه عمرانی و توسعه اقتصادی نیز با شما خواهد بود.”

وی با بیان اینکه ایران و ونزوئلا مصمم هستند به همکاری اقتصادی خود در جهت روشن ادامه دهند ، افزود: تهران و کاراکاس نشان دادند که اراده ملت ها بالاتر از اراده ابرقدرت ها است و همکاری بین دو کشور می تواند الگویی باشد برای کشورهای دوست

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دو کشور آمادگی دارند گام های بلندی را در مرحله ساخت و ساز با یکدیگر بردارند ، گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقمند است سطح همکاری خود با ونزوئلا را در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی ، ساخت و ساز ارتقا دهد. پالایشگاه ها و مجتمع های پتروشیمی استخراج نفت تولید فولاد و دیگر میدان های صنعتی و معدنی است.

رضایی با بیان اینکه آمریکایی ها اصلا شایسته اعتماد نیستند ، گفت: راه نجات ملت های ما همکاری کشورهای دوست با یکدیگر است و مطمئناً با ادامه این راه می توان بر مشکلات و موانع غلبه کرد.

فلیکس پلانسیا گونزالس ، وزیر امور خارجه ونزوئلا در این نشست گفت: “توافق برای برگزاری نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی قبل از پایان امسال یکی از مهمترین دستاوردها است.” این یک سفر است.

وزیر خارجه ونزوئلا افزود: من شخصاً برای اجرای توافق ها و توسعه روابط بین دو کشور تلاش خواهم کرد و به زودی نتایج آن را خواهیم دید.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید