توسعه مسجدالاقصی امت اسلامی را بیدار می کند/ شیعه و سنی برای آزادی اولین قبله مسلمانان ایستاده اند


ساعت: 09:04
تاریخ انتشار: 1401/02/06
کد خبر: 1834460

مولوی عبیدالله شاهیکی با تاکید بر اینکه قدس متعلق به مسلمانان و امت اسلامی است، گفت: مسلمانان اعم از شیعه و سنی، احزاب و گروه ها باید برای آزادی اولین قبله مسلمانان تلاش کنند و از آن دفاع کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; امام راحیل معمار کبیر انقلاب 1357 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین نامیدند. با این اقدام نور امید در دل مظلومان فلسطین اشغالی تابید و عزم خود را برای مبارزه با توطئه های رژیم غاصب صهیونیستی و استکبار جهانی بیشتر کردند.

مولوی یونس چاهانی در گفتگو با راه آرمان; وی گفت: امام خمینی (ره) با ابتکار ارزشمند خود آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را دن قدس نامیدند تا فلسطین به فراموشی سپرده شود و اولین مسئله جهان اسلام شود.

امام جمعه اهل سنت منطقه رامشک در کلا گنجه ادامه داد: می بینیم که حاکمان عرب با اسرائیل جنایتکار دوست شده و سفارت این رژیم را در کشورهای خود باز کرده و روابط را عادی کرده اند. عربستان سعودی که مهد تمدن اسلامی و خادم هر دو حرم محسوب می شود. او دست دوستی به سوی اسرائیل دراز کرده است و تاریخ و آینده این خیانت را نخواهد بخشید.

توسعه مسجدالاقصی امت اسلامی را بیدار کرد/ ضرورت وحدت مسلمانان جهان اسلام در مسئله قدس

وی گفت: امروز امید مردم فلسطین و همه دوستداران مسجدالاقصی با ماست و باید با ایمان و جهاد عملی مسجد الاقصی را از چنگال اسرائیل غاصب آزاد کنیم و پرچم غرور آفرین را به اهتزاز در آوریم. اسلام بر فراز گنبد زیبای بیت، حضرت حق را متلاشی کند.

مولوی چاهانی با اشاره به اینکه اقدامات امروز اسرائیل از سطح انسانیت منحرف شده است، گفت: شهادت کودکان، مردان و زنان فلسطینی، هتک حرمت مسجدالاقصی و جنایات دیگری که در حال وقوع است، امت اسلامی را بیدار می کند.

امام جمعه اهل سنت منطقه رامشک شهرستان کلا گنجه تاکید کرد: در روز قدس با حضور آنها درس استکبار جهانی و اسرائیل خواهیم داد تا شعار ما را در مسجدالاقصی بشنوند. “

وی خاطرنشان کرد: امروز فلسطینی ها به جمهوری اسلامی ایران نگاه می کنند. به همین دلیل بر مسلمانان جهان اسلام لازم است که اتحاد و همبستگی خود را حفظ کرده و به تنها هدف ما که آزادسازی مسجد الاقصی است، عمل کنند.

شیعه و سنی باید از آزادی قبله اول مسلمانان دفاع کنند

مولوی شاهیکی در گفتگو با راه آرمان; وی گفت: زمانی که انقلاب اسلامی در زمان امام خمینی (ره) پایه گذاری شد. معظم له آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامگذاری کردند.

امام جماعت نگین اهل سنت کویر فهرج با اشاره به حوادث اخیر در فلسطین گفت: حاکمان عرب برای بوسیدن دست سران رژیم اسرائیل با هم رقابت می کنند و شاهد حمله نیروهای جنایتکار صهیونیستی به مسجد الاقصی و مانع اقامه نماز بوده ایم.

وی با تاکید بر اینکه قدس متعلق به مسلمانان و امت اسلامی است، گفت: مسلمانان اعم از شیعه و سنی، احزاب و گروه ها باید برای آزادی قبله اول مسلمانان تلاش کنند و از آن دفاع کنند.

مولوی شهیکی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت بیماری عروق کرونر قلب، اگر اجازه حضور و راهپیمایی داده شد; مسلمانان و مردم باید در این مراسم شرکت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید