تأکید بر حمایت بخش خصوصی ایران و ونزوئلا برای توسعه همکاری

زمان: 21:30
تاریخ انتشار: 1400/07/26
کد خبر: 1777255

این موضوع در دیدار وزیر خارجه ونزوئلا و کالیباف مورد بحث قرار گرفت.

در دیدار وزیر امور خارجه این کشور با رئیس مجلس شورای اسلامی بر حمایت بخش خصوصی ایران و ونزوئلا تاکید شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزیر خارجه ونزوئلا ، فلیکس پلانسیا گونزالس ، امشب (دوشنبه ، 17 اکتبر) در مجلس شورای اسلامی با محمد بیکر کالیباف دیدار کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به اینکه اهداف مشترکی بین مردم و دولت های دو کشور وجود دارد ، افزود: روابط سیاسی دو کشور در سطح خوبی قرار دارد ، بنابراین باید تلاش کنیم روابط اقتصادی را توسعه دهیم. بر این اساس؛ اگرچه اندازه گیری فاصله کار کمی دشوار است ، اما با توجه به علاقه و روح ذکر شده مشکلات را می توان کاهش و حل کرد.

رئیس جمهور با اشاره به تجربه جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با تحریم های آمریکا گفت: وظیفه دولت ها و پارلمان های دو کشور است که از همکاری بخش های خصوصی و دولتی در زمینه گردشگری ، کشاورزی ، فنی اطمینان حاصل کنند. خدمات و مهندسی “

کلیباف با تاکید بر فعال شدن گروه های دوستی پارلمانی در پارلمان های هر دو کشور ، گفت: ما اکنون در صنایع بسیار پیشرفته نظامی و غیرنظامی خودکفا هستیم و می توانیم با تکیه بر دانش محلی بسیاری از نیازهای ما را برآورده کنیم.

سرانجام رئیس مجلس شورای اسلامی از رئیس مجلس ونزوئلا برای سفر به ایران دعوت کرد.

در ابتدای این دیدار ، فلیکس پلانسیا گونزالس ، وزیر امور خارجه ونزوئلا با اشاره به مأموریت خود برای توسعه روابط بین ونزوئلا و ایران ، گفت: اراده مقامات ونزوئلا این است که روابط دو کشور را در زمینه های مختلف بیشتر توسعه دهند. برای دولت ونزوئلا حفظ روابط خوب بین پارلمان های دو کشور مهم است ، بنابراین امیدواریم در آینده نزدیک شاهد روسای جمهور دو کشور باشیم.

وی افزود: ونزوئلا علاقه مند به تقویت روابط اقتصادی بین دو کشور است. در ماه های آینده قصد داریم جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا را به منظور تقویت روابط اقتصادی بین دو کشور با هدف همکاری بیشتر در زمینه های مورد علاقه مشترک برگزار کنیم.

وزیر امور خارجه ونزوئلا ، فلیکس پلانسیا گونزالز در پایان با تأکید بر روحیه انقلابی و خدشه ناپذیر مردم ایران و ونزوئلا ، ابراز امیدواری کرد که این ویژگی منجر به همکاری بیشتر در مبارزه با نظام هژمونیک شود.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید