ایران همواره برگسترش همکاری‌ها با عمان تأکید داشته است

معاون اول رئیس جمهور وی با بیان اینکه روابط اقتصادی و تجاری ایران و عمان در راستای روابط قوی و قوی سیاسی گسترش نیافته است، افزود: برگزاری سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های دولت باید بستری برای افزایش حجم مالی، اقتصادی و به این دلیل که در دولت سیزدهم افق جدیدی در روابط ایران و عمان گشوده شده است و ما به طور کامل از تمامی تعهدات و توافقات صورت گرفته بین دو کشور حمایت، حمایت و عمل خواهیم کرد.

مخبر همکاری های صنعتی و معدنی به ویژه ایجاد شهرهای صنعتی را ایده مهمی برای گسترش روابط دو کشور می داند و ادامه می دهد: با حل مسائل بانکی و مالی، صدور مجوز و تسهیل در هیئت های تجاری و بخش خصوصی دو کشور، زمینه های سرمایه گذاری و صادرات و واردات تضمین خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و قدردانی از موضع گیری به موقع سلطان نشین عمان در قبال جنایات و نسل کشی مردم مظلوم فلسطین، ادامه داد: جنایات جنگی صهیونیست ها قلب همه مسلمانان را جریحه دار کرده است. و وجدان بیدار بشریت اما برخی تاکنون مجامع بین المللی نسبت به این رژیم جعلی اقدام و واکنش خاصی نشان نداده اند و امیدواریم هر چه زودتر جلوی این جنایات گرفته شود و عاملان آن به سزای اعمالشان برسند.

«قیس بن محمد آل یوسف» وزیر بازرگانی، صنعت و توسعه سلطنت عمان نیز در این دیدار اظهار داشت: سفر هیئت های عالی رتبه سیاسی دو کشور و همچنین دیدار رهبر معظم انقلاب. جمهوری اسلامی ایران و سلطان عمان نشان دهنده تعهد، علاقه و محبت دولت و مردم و همچنین عمق استحکام و ریشه های عمیق روابط دو کشور و سلطان نشین عمان است. بر گسترش روابط تجاری و اقتصادی با توجه به روابط گسترده سیاسی دو کشور تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید به دنبال راه ها و راهکارهای جدید برای همکاری ایران و عمان در گسترش روابط تجاری و اقتصادی باشیم، گفت: در دو سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه استفاده از پول ملی دو کشور در مبادله صورت گرفته است. حل مسائل گمرکی، پروژه های سرمایه گذاری مشترک تجاری، صنعتی و معدنی و میادین مشترک انرژی و گاز پذیرفته شده است.

محمد آل یوسف خاطرنشان کرد: پیگیری‌ها و حمایت‌های معاون اول رئیس‌جمهوری اسلامی ایران مایه دلگرمی و افزایش تلاش‌های مقامات ایرانی و عمانی در زمینه گسترش روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور است. کشورها.