ایران در منطقه نیروی نیابتی ندارد/ گروه‌های مقاومت کاملاً مستقل عمل می‌کنند

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه امنیت در منطقه غرب آسیا مقوله ای یکپارچه، به هم پیوسته و به هم پیوسته است، گفت: برخلاف ادعای مقامات دولت آمریکا، حضور نظامی این کشور در جغرافیای آبی و خاکی این منطقه هیچ گاه به صورت یکپارچه نبوده است. عاملی برای امنیت و دولت آمریکا با طرح ها و مداخلات غیرقانونی خود، امنیت و منافع نامشروع رژیم صهیونیستی را به قیمت خطرناک کردن کشورهای منطقه و تضییع حقوق ملت فلسطین دنبال می کند. روشن است که سرنوشت فلسطین را فقط مردم آن رقم خواهند زد.

کنعانی افزود: مسئولیت تامین امنیت در منطقه بر عهده کشورهای منطقه است و در صورت عدم دخالت خارجی، با همکاری جمعی کشورهای منطقه می توان آن را تامین کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: دولت آمریکا با تداوم حمایت بی قید و شرط خود از رژیم آپارتاید اسرائیل و ارسال مستمر و گسترده بمب و سلاح های مرگبار به این رژیم، مسئول اصلی جنایات جنگی مستمر این رژیم در غزه و غرب است. ساحل بانک در برابر فلسطینی ها و مسئولیت نهایی اوضاع متشنج در منطقه است.

سخنگوی معاونت دیپلماسی بار دیگر تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران هیچ نیروی نیابتی در منطقه ندارد و گروه های مقاومت در کشورهای منطقه کاملا مستقل و بر اساس قضاوت و تصمیم امنیتی خود عمل می کنند. کشورهای خود و یا برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین.

کنعانی همچنین بر احترام و پایبندی جمهوری اسلامی ایران به مقررات بین المللی دریایی و نقش موثر ایران در تامین امنیت آب ها و آبراه های بین المللی تاکید کرد.