ایران عضو هیئت مدیره اتحادیه جهانی تعاون به منظور انتقال فناوری و شناسایی بازارهای هدف است.


ساعت: 00:55
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878851

رئیس اتاق تعاون ایران از راه اندازی مرکز تعاون ایران در روسیه خبر داد و گفت: تعامل با 112 کشور و شناسایی بازارهای هدف برای محصولات کشور از اهداف عضویت ایران در هیئت مدیره جهان است. تعاونی. اتحاد. اتصال. “،

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بچمن عبداللهی »امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران به مناسبت 11 تیرماه (اولین شنبه تیرماه) روز همکاری بین المللی و تبریک این روز به تعاونی های ایران، گفت: اتاق تعاون ایران در مجمع عمومی اتحادیه جهانی تعاون (ICA) عضو هیئت مدیره اتحادیه جهانی تعاونی ها است که توسعه روابط تجاری و اقتصادی را برای کشورمان به همراه خواهد داشت.

وی افزود: این رویداد برای اولین بار در تاریخ اتحادیه جهانی تعاون رخ داد که در آن بخش تعاونی کشورمان موفق به کسب کرسی هیئت مدیره اتحادیه جهانی شد. حضور تعاونی ها در این مجمع با هدف استفاده از تجربه، ظرفیت، فناوری و انتقال دانش است که هر چه بیشتر از دانش و فناوری در کشور استفاده کنیم به پیشرفت کشورمان کمک می کند.

رئیس اتاق تعاون ایران تعامل با ۱۱۲ کشور و شناسایی بازارهای هدف برای محصولات کشور را از اهداف عضویت ایران در هیئت مدیره اتحادیه جهانی تعاون برشمرد و گفت: اینجا یک کشور است. این 112 کشور می توانند ظرفیت خوبی برای کشور ما داشته باشند و در توسعه همکاری های اقتصادی و ایجاد بازارهای جدید برای تولیدات داخلی نقش آفرینی کنند.

عبداللهی انتقال تجربیات و دانش روز تعاونی های جهانی در ایران، شناسایی بازارهای هدف و حمایت از تعاونی ها، جذب سازمان های بین المللی به تعاونی های ایران را از مهمترین برنامه های اتاق تعاون ایران در طول چهار سال عضویت در اتحادیه بین المللی اعلام کرد. اتحادیه تعاونی.

وی با اشاره به اولین شنبه تیرماه به عنوان روز جهانی همکاری گفت: روز همکاری ایران 13 شهریور نامگذاری شده است، اما تلاش می کنیم پرونده همکاری در ایران را با مناسبت جهانی آن و روز همکاری در ایران هماهنگ کنیم. ایران تا شنبه اول ماه “تغییر کنیم در تیرماه به همین دلیل مکاتباتی با شورای عمومی فرهنگی که مسئول برنامه ریزی رویدادهای تقویم در کشور است انجام شده است و امیدواریم روز همکاری در ایران مصادف با روز جهانی همکاری خواهد بود.

112 کشور عضو مجمع عمومی اتحادیه جهانی تعاون هستند

رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه تعاون یکی از پیشرفته ترین بخش های اقتصادی کشورها به ویژه کشورهای توسعه یافته است، ادامه داد: بر اساس آخرین آمار، بیش از 1.2 میلیارد نفر از جمعیت جهان عضو تعاونی ها و 12 درصد شاغلان جهان در بخش تعاونی هستند، بنابراین این بخش کوچک و کم اهمیت نیست.

وی گفت: تعاونی ها در دنیا توسط مجمع اتحادیه تعاونی ها تشکیل می شود که یک پنجم جمعیت جهان از آن بهره می برند. در میان اعضای منتخب دوره جدید هیئت مدیره اتحادیه جهانی به شخصیتی تأثیرگذار و قدرتمند مانند فرانسه و آلمان در زمینه جنبش تعاون جهانی تبدیل شوید.

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: ایران در سال‌های اخیر عضو اتحادیه جهانی تعاون بوده اما نقش کوچکی در اداره این اتحادیه داشته است.

عبداللهی ادامه داد: با توجه به اعلام آمادگی و ثبت نام، لازم بود فعالیت های متناسب با آن انجام شود. رایزنی ها و سفرهای مختلفی در سه ماه گذشته انجام شده و ایده های خود را برای مدیریت تعاونی ها ارائه کرده ایم که مورد استقبال قرار گرفته است، از جمله اینکه آمریکا، انگلیس و فرانسه چندین دوره عضویت داشتند اما انتخاب نشدند.

وی در خصوص نقش تعاونی ها گفت: در کشورهای دارای اقتصاد سرمایه داری بانک های بزرگ و شرکت های بزرگ در تعاونی ها عضویت دارند به طوری که ارزش برخی از تعاونی ها به 5.2 میلیارد دلار می رسد. بخش تعاون در کشور ما نیز با حمایت شهید آیت الله بهشتی و درج دو اصل 43 و 44 قانون اساسی مورد تایید و تاکید قانون اساسی و مقام معظم رهبری قرار گرفت. در کشور ما بزرگترین حامیان همکاری رهبری بودند که تنها همکاری در بخش تعاون در کشور است و بر استفاده از این ظرفیت تاکید کردند.

9 درصد اشتغال کشور در بخش تعاون است

رئیس اتاق تعاون ایران افزود: رهبری در سال 98 در جلساتی که با تعاونی ها داشتند حمایت بی سابقه ای از تعاونی ها داشتند که متأسفانه مسئولان دولت قبلی به این نکات توجهی نداشتند و ما تعاونی ها در تلاش هستیم تا از آن استفاده کنیم. مراحل موثر. برای اجرای منوهای دستی.”

عبداللهی با تاکید بر اینکه دولت قبل اعتقادی به تعاونی ها نداشت و از این ظرفیت استفاده نکرد، گفت: تعاونی ها در دنیا توسعه بیشتری پیدا کرده اند زیرا کشورهایشان به ظرفیت تعاونی ها واقف بودند و تولید توسط تعاونی ها انجام می شود. در عین حال نتوانستیم این تصور را در بین مسئولان بگذاریم که تعاونی ها در توسعه و رونق رشد اقتصادی کشور موثر هستند.

وی افزود: یکی از محورهای اصلی در کار تعاونی ها محصولات کشاورزی است که در بسیاری از کشورها بیشترین فعالیت در حوزه کشاورزی توسط تعاونی ها انجام می شود. در کشور ما 52 درصد تعاونی ها در حوزه کشاورزی فعال هستند و در شرایط فعلی که دنیا با بحران های احتمالی غذایی مواجه است، تعاونی ها می توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

رئیس اتاق تعاون ایران تاکید کرد: در حال حاضر در بخش کشاورزی فعال هستیم و تلاش می کنیم تولید را افزایش دهیم تا وابستگی به کشورهای خارجی را کاهش دهیم.

وی گفت: بر اساس آخرین آمار 9 درصد اشتغال کشور در بخش تعاون است. انتظار داریم با توجه به اینکه تعاونی حدود 6 درصد اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده است، اشتغال در بخش تعاونی افزایش یابد، اما امیدواریم با کمک شاغلان. و دولت می تواند به ظرفیت 15 درصدی برای ایجاد اشتغال در بخش تعاون دست یابد.

وی گفت: اشتغالزایی در بخش تعاونی نسبت به سایر بخشها ارزانتر بوده و منجر به کار پایدار و مولد می شود که این ظرفیت در بخش تعاونی باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

تعاونی های صندوق قضایی همچنان فعال هستند

رئیس اتاق تعاون ایران به نقش تعاونی ها در راه عدالت اشاره کرد و گفت: در دولت گذشته تلاش شد تا نقش تعاونی ها در اجرای اقدامات قضایی حذف و شرکت های سرمایه گذاری استانی جایگزین شوند. بیش از 750000 میلیارد تن. «به نظر می رسد که این رقم بسیار بزرگ است.

عبداللهی افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم تعاونی ها باید در مدیریت قوه قضائیه نقش آفرینی می کردند. از حدود 48 میلیون سهامدار قوه قضائیه، 19 میلیون نفر مدیریت مستقیم را انتخاب کردند، در حالی که سیاست های کلی ایجاب می کرد مردم در قوه قضائیه بمانند و حدود 27 تا 28 میلیون در مدیریت غیرمستقیم باقی ماندند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سه نامه خطاب به سران دولت های گذشته تاکید کردند که باید مردم را به ماندگاری در اعمال عدالت تشویق کرد. سهام عدالت که در ابتدا 532 هزار تن ارزش داشت، اکنون به 8 تا 10 میلیون تن رسیده و زمانی که برخی از آنها آزاد شد، عده ای سهام خود را فروختند و سپس ارزش این سهام به 25 میلیون تن رسید.

رئیس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه تعاونی های عدالت باید فعال بمانند، گفت: این تعاونی ها توسط مردم ایجاد می شود و شرکت های سرمایه گذاری روستایی متشکل از این تعاونی ها هستند. در سازمان بورس هم نظراتی وجود دارد که این تعاونی ها را حذف می کند که خلاف منویات مدیریتی و قانون است. تعاونی ها باید حفظ شوند چون مردم به آنها وکالت داده اند و نمی توان آنها را حذف کرد.

ایجاد مرکز تعاونی در روسیه / ساخت مسکن برای کارگران

عبداللهی به سیاست دولت سیزدهم در توسعه روابط با کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: تعاونی ها در این راستا حرکت می کنند، اقدامات خوبی با همکاری سازمان توسعه تجارت انجام شده و مجوز ایجاد مرکز تعاون در روسیه را دریافت کرده ایم. قراردادهای خوب با شرکای روسی برای مشارکت. ما به طور جدی به بازار روسیه بسته شده ایم.

وی گفت: نیاز روسیه به ایران دو برابر شده است. در عراق، پاکستان و جنوب خلیج فارس نیز کارهای خوبی انجام شده است که هدف اصلی آن بالا بردن سطح معادلات تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه است.

رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به ساخت مسکن تعاونی برای کارگران و حضور تعاونی ها در نهضت ملی مسکن، گفت: تفاهم نامه ای با وزارت راه و شهرسازی 6 ماه پیش در مجلس شورای اسلامی امضا کردیم. حضور رئیس جمهور کارگران.

عبداللهی ادامه داد: همچنین مقرر شد 140 تا 150 هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده شهر تهران برای نوسازی بافت های فرسوده احداث شود. زمین 820 هکتاری را به وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده ایم اما هنوز کارهای قانونی شرکت ساختمانی آغاز نشده و ساخت مسکن تعاونی برای کارگران و سایر افراد در این مناطق در حال انجام است.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی علیرغم پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم، هنوز یک قرارداد نمونه مسکن برای کارگران ارائه نکرده است تا بتوانیم ساخت و ساز را آغاز کنیم. در این راستا 10 مکاتبه با وزارت راه و شهرسازی داشتیم که حداقل صورت قرارداد مسکن را ارائه کنیم اما بعد از 6 ماه حتی قرارداد مسکن به ما ندادند و اقدامی انجام ندادند. هنوز تکمیل شده است

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید